Război în toată regula la Cluj, pentru metrou. Emil Boc, acuzat: „Gest execrabil!”
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/05/Inquam-Emil-Boc.webp)
Scandalul metroului clujean ia amploare, după ce Asociația Pro Infrastructură a lansat acuzații dure la adresa administrației locale conduse de Emil Boc. Reprezentanții ONG-ului susțin că proiectul metroului ușor „debordează de promisiuni”, dar în realitate nu are nici finanțare clară, nici un proiect tehnic finalizat. Mai mult, în lipsa unei autorizații de construire, Pro Infrastructură acuză că lucrările nu pot începe legal, în ciuda declarațiilor optimiste venite din partea autorităților.
ONG-ul Pro Infrastructura arată cu degetul spre primărie pentru lipsa de progres real, în ciuda unui avans uriaș de 232 de milioane de euro acordat în 2024 constructorului turc Gülermak. La peste doi ani de la semnarea contractului, Pro Infrastructură reclamă faptul că în teren nu există decât câteva piese de TBM (mașini de forat tuneluri), un zid de sprijin și „zero mișcare”. Proiectul tehnic ar fi trebuit finalizat de aproape un an, dar termenul a fost depășit fără explicații clare.
Emil Boc contraatacă și acuză legături politice
Reacția primarului Clujului nu a întârziat. Emil Boc a lansat un atac direct la adresa directorului executiv al Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, pe care îl acuză că „minte și dezinformează” și că servește interesele politice ale USR.
„Se dă mare șmecher! Vorbește de-a lela”, a declarat Boc într-o ieșire publică extrem de dură.
Criticile lui Boc nu se limitează doar la Ionuț Ciurea, ci vizează și întreaga asociație, despre care spune că are interese ascunse. Edilul sugerează că organizația nu ar fi imparțială și ar urmări să discrediteze administrația locală în beneficiul unor partide.
Reacția asociației: „Un gest execrabil”
Tonul în tabăra cealaltă este la fel de vehement. Pro Infrastructură răspunde acuzându-l pe primar de „atacuri subterane” și de lipsă de argumente.
„Supărat că a rămas fără argumente, domnul Boc recurge la atacul la persoană. Ținta: Ionuț Ciurea și prin extensie, asociația și întreaga comunitate. Un gest execrabil al primarului care are nevoie de un dușman imaginar ca să-și ascundă propria incompetență”, au transmis reprezentanții ONG-ului într-un comunicat public.
Ei acuză administrația Boc de lipsă de transparență și de manipulare a opiniei publice. În plus, atrag atenția că nici măcar cererea de finanțare pentru metrou nu a fost depusă, în timp ce alte proiecte — cum ar fi Magistrala M4 din București, gestionată de primarul PSD Daniel Băluță — sunt deja finanțate și avansate. „Băluță-Boc, 1-0. Bravo, PSD! Că tot minte Boc că suntem ‘echipa de casă a USR’”, se arată în mesajul ONG-ului.
Discrepanțe între promisiuni și realitate
Asociația critică și comunicarea oficială a primăriei, catalogând-o drept înșelătoare.
„În iunie 2025 primarul ne spunea că săpăturile la Puțul de Lansare Scut (PLS) vor începe în iulie. Acum ne anunță că pe 11 august (fix) începe execuția pereților mulați la PLS și dă de înțeles că intră imediat cârtițele în teren”, susține Pro Infrastructură, adăugând că, în cel mai optimist scenariu, forajul real nu va începe mai devreme de aprilie 2026.
În opinia ONG-ului, edilul ar trebui să se concentreze pe atragerea de experți reali în proiecte de infrastructură și pe implementarea efectivă a marilor investiții, în loc să „se laude cu legătura dintre A3 și DN1 de la Tureni”, proiect realizat integral de CNAIR și fără implicarea municipalității clujene.