Reguli noi de etichetare la produsele din carne în supermarketuri și piețe

Publicat: 05 feb. 2024, 18:37, de Viorela Pitulice, în Internațional , ? cititori
Reguli noi de etichetare la produsele din carne în supermarketuri și piețe

Dacă până acum, originea cărnii neambalate era adesea neclară, de la 1 februarie trebuie precizat exact de unde provine. Nu la noi, ci în Germania.

Măsura se aplică pentru mai multe tipuri de carne: de porc, oaie, capră și pasăre neambalată, neprelucrată și care este vândută în supermarketuri, măcelării, magazine agricole și piețele săptămânale din Germania.

Motivul este că oricine dorește să aleagă carne de la fermele locale o poate face de acum mult mai ușor, ceea ce nu era posibil până la acest moment, cumpărătorii nu dispuneau de informații cu privire la  originea cărnii.

Astfel, originea cărnii neambalate din supermarketurile din Germania era adesea neclară, deoarece nu erau necesare astfel de informații, excepția fiind carnea de vită, arată Ziarul românesc.de.

De la 1 februarie, consumatorul trebuie să aibă la dispoziție informații legat de țara de creștere și sacrificare, de exemplu „Crescut în: Franța, sacrificat în Germania”. Dacă un animal a trăit în aceeași țară de la naștere până la sacrificare, pe etichetă se poate scrie „Origine (de exemplu, Germania)”. Specificarea unei regiuni nu este obligatorie, dar este posibilă în mod voluntar.

Pentru mulți clienți, o anumită origine a alimentelor, inclusiv la carne, este importantă, deoarece doresc să susțină agricultura locală sau pentru că asociază anumite țări cu mai multă încredere sau anumite caracteristici.