Revista National Geographic îşi încetează apariţia în România, după 20 de ani

Publicat: 31 ian. 2022, 21:30, de Puterea.ro, în ACTUALITATE , ? cititori
Revista National Geographic îşi încetează apariţia în România, după 20 de ani

Trustul de presă City Publishing nu va continua publicarea brandului National Geographic în România. „Cel puţin deocamdată, revista dedicată ştiinţei, explorărilor şi aventurii, care conectează curioşii de pe întreaga planetă, nu va mai apărea în ţara noastră”, a anunţat, într-un mesaj pe pagina de Facebook a revistei, redactorul-şef Cătălin Gruia.

Săptămâna trecută, instanţa a admis intrarea în insolvenţă a companiei City Publishing. Ediţia de decembrie ar putea fi ultimul număr în limba română.

Ce a fost pentru mine NG-ul în toţi anii aceştia? A fost goana entuziastă spre dreptunghiul galben, a fost o şcoală a excelenţei în jurnalism, a fost solomonăria deprinderii secretelor unui brand de iarbă a fiarelor a cărei magie deschide peste tot lacăte şi inimi. Şi a rămas cea mai frumoasă revistă din lume! Datorită resurselor de timp şi bani investite, reportajele noastre au fost dintotdeana tip aparte de jurnalism. Prin anii 1980, în perioada de glorie unui National Geographic SUA fără concurenţă, bugetul unui articol obişnuit, putea ajunge lejer la un milion de dolari. Deadline-ul pentru un reportaj: circa un an. Îmi sună şi acum în urechi vorbele lui Radu Potolea, primul nostru publisher în România, care prin mai 2004, spunea apropo de coverstory-ul local despre Ştefan cel Mare: „nu mă interesează cât costă, nu mă interesează cât durează – vreau să iasă perfect!”, a scris, printre altele, Gruia pe Facebook.

National Geographic rămâne un standard de excelenţă în jurnalism

Şi oricât de tristă a fost ultima perioadă pentru noi, e doar o picătură în istoria unei revistei de la 1888. National Geographic rămâne un standard de excelenţă în jurnalism şi o poveste continuă despre descoperire, explorare şi puterea imaginilor de a schimba lumea. Cultul pe care îl au oamenii pentru National Geographic e zestrea acumulată de generaţii de jurnalişti excepţionali, care de 134 de ani îşi fac treaba la cel mai înalt nivel. Când aud de National Geographic, lumea nu te tratează ca pe un simplu jurnalist, ci se aşteaptă să fii un fel de ambasador. Şi nu-i întotdeauna treabă uşoară să întruchipezi valorile acestui brand excepţional! Şi poate cu atât mai mult, acum, la final…”, a mai scris redactorul-şef.

Cătălin Gruia a mulţumit în final tuturor cititorilor, prietenilor şi colaboratorilor vechi şi noi, cu care a clădit National Geographic România în ultimii 20 de ani.