Rezultatele simulării la Evaluarea națională: Doar doi din trei elevi au trecut de 5 la matematică și trei din patru la română

Publicat: 29 mart. 2023, 20:23, de Cezar Amariei, în Educație , ? cititori
Rezultatele simulării la Evaluarea națională: Doar doi din trei elevi au trecut de 5 la matematică și trei din patru la română

75,3% dintre elevii care au participat la simularea Evaluării naţionale au luat note mai mari sau egale cu cinci la Limba şi literatura română şi 59,2% la Matematică, informează Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă.

Conform unui comunicat de presă transmis de Ministerul Educaţiei, au fost centralizate de Ministerul Educației 99,9% dintre note, pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene.

Pe probe și tranșe de note au fost consemnate următoarele rezultate:

I. Limba și literatura română

– note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53% în 2022)

Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:

1 – 4,99: 24,7%

5 – 5,99: 14%

6 – 6,99: 15,2%

7 – 7,99: 17,2%

8 – 8,99: 17,3%

9 – 9,99: 11,4%

251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.

II. Matematică:

note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022)

Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:

1 – 4,99: 40,8%

5 – 5,99: 18,5%

6 – 6,99: 13,8%

7 – 7,99: 10,4%

8 – 8,99: 9,2%

9 – 9,99: 6,5%

1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.

III. Limba și literatura maternă

– note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45% în 2022)

Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:

1 – 4.99: 18,3%

5 – 5,99: 12,7%

6 – 6,99: 18%

7 – 7,99: 20,9%

8 – 8,99: 20,6%

9 – 9,99: 9,3%

17 elevi (0,2%) au obținut nota 10.

Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimaziale/ liceale.