Rizzani cere o nouă păsuire pe Centura Craiovei. A executat 58% în doi ani

Publicat: 06 mart. 2024, 08:59, de Cristian Matache, în ESENȚIAL , ? cititori
Rizzani cere o nouă păsuire pe Centura Craiovei. A executat 58% în doi ani

Italienii de la Rizzani de Eccher avansează foarte greu cu lucrările pe bucata de 10 km. din Centura Craiovei. Se preconizează o contraperformanță și la București.

Constructorul Centurii Craiova Sud, Rizzani de Eccher, își exprimă nevoia de o nouă extensie pentru finalizarea lucrărilor la varianta de ocolire DN 55 – DN 56 – DN 6, un tronson de aproape 10 km care trebuia să fie finalizat încă din 2023. Contractul de lucrări este evaluat la 32 de milioane de euro, TVA inclus.

Mobilizarea antreprenorului italian Rizzani de Eccher a fost sub așteptări încă de la început, iar acum acesta solicită DRDP Craiova o nouă amânare. Ultimul termen de finalizare asumat era 11 aprilie 2024, însă nu poate fi respectat, deoarece firma italiană a atins doar un progres fizic al lucrărilor de 58%, conform DRDP. Această arteră de 9,8 km trebuia să lege trei drumuri naționale importante în zonă, DN 56 Craiova – Calafat, DN 55 Craiova – Bechet și DN 6 Alexandria – Craiova, însă pe șantier constructorul a avansat cu greu.

În prezent, Constructorul Centurii Craiova Sud continuă lucrările conform unui jurnal de activități depus de antreprenor. Printre activitățile desfășurate se numără umpluturi cu pământ stabilizat mecanic, execuție zid sprijin, săpături în zona sensului giratoriu cu DN 55, precum și lucrări de armare, cofrare și betonare la poduri și podețe. Pe șantier sunt mobilizate 54 de utilaje / autocamioane și 135 de persoane, inclusiv personal TESA, muncitori, operatori de utilaje și șoferi. Termenul de finalizare al lucrărilor este stabilit pentru 11 aprilie 2024, iar o solicitare de prelungire a termenului a fost depusă de firma care realizează lucrările.

Varianta de Centură Craiova Sud II va conecta DN 56, DN 55 și DN 6, fiind o continuare a variantei Craiova Sud DN 6 – DN 65. Aceasta se va desprinde din DN 56 printr-un sens giratoriu, va traversa linia CF neelectrificată Craiova – Calafat cu un pasaj suprateran, apoi va continua paralel cu digul de apărare al Jiului, pe care îl va traversa cu un pod. Traseul include un nou sens giratoriu la km 4+100, la intersecția cu DN 55, și un pasaj subteran la km 8+908 pentru traversarea liniei electrificate CF Bucureşti – Timişoara. Proiectul se încheie la km 9+889, la intersecția cu sensul giratoriu de pe DN 6 (la Cârcea). Dacă va fi finalizat până la finele acestui an rămâne de văzut.

Urmează catastrofa de la București?

Rizzani se pregătește de începerea lucrărilor la Centura Sud a Bucureștiului. Urmează o nouă contraperformanță, ținând cont de ritmul de melc de la Craiova? Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, în această lună va demara procesul de modernizare a Centurii București Sud, între Autostrada A1 București – Pitești și Jilava (DN 5). Acesta a informat că, încă din toamna anului trecut, firma Rizzani ar fi trebuit să intre în șantier în septembrie 2023, noiembrie 2023 și decembrie 2023, conform anunțurilor anterioare.

În legătură cu Lotul 2 al acestei porțiuni de Centură, care se întinde între Domnești și DN5, se află în proces de obținere a ultimului aviz necesar pentru autorizarea lucrărilor. În luna martie, conform informațiilor transmise de Scrioșteanu în timpul inspecției centurii București, contractul cu IBB, antreprenorul va începe organizarea șantierului și efectuarea lucrărilor pe teren.

Ce spune DRDP Craiova

𝗦̦𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝘂𝗹 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗲𝗶 𝗢𝗰𝗼𝗹𝗶𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲 𝗦𝘂𝗱 𝗖𝗿𝗮𝗶𝗼𝘃𝗮: 𝘀𝘁𝗮𝗱𝗶𝘂𝗹 𝗳𝗶𝘇𝗶𝗰 𝗮𝗹 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮̆𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝟱𝟴%. 𝗧𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝘂𝗹 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝘂𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲: 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟰.

În această perioadă, conform jurnalului de lucrări depus chiar de Antreprenor, pe șantierul VO Sud Craiova se execută următoarele tipuri de lucrări:

-umpluturi cu pământ stabilizat mecanic;

-execuție zid sprijin;

-săpături în zona sensului giratoriu cu DN 55;

-armare, cofrare și betonare la poduri și podețe;

-așternere strat de balast.

Pe șantier, conform declarației Antreprenorului, sunt prezente: 54 de utilaje/ autocamioane și 135 de persoane (personal TESA, muncitori, operatori utilaje, șoferi).

Termenul de finalizare al lucrărilor este 11.04.2024, în analiza Inginerului fiind o solicitare de extensie a termenului de finalizare, depusă de firma care realizează lucrările.

___________________________________

Datele proiectului:

Lungime drum = 9,889 km;

Lățime platformă drum = 10,00 m;

Lățime parte carosabilă = 7,00m;

Benzi de încadrare = 2×0,75 m;

Acostament 2×0,75 m;

Intersecție la nivel tip girație = 2 buc.;

Parcări de scurtă durată = 1 buc. (st + dr);

Poduri 1 buc.;

Pasaje peste CF = 1 buc.;

Subtraversare CF =1 buc.

Antreprenor: RIZZANI DE ECCHER S.p.A.

Valoarea contractului: 163,38 milioane de lei.

Sursa de finanțare pentru proiect este Programul de Transport 2021-2027, fondurile fiind asigurate în 2024.