România este la coada clasamentului în ceea ce privește întâlnirile virtuale în afaceri

Publicat: 13 iun. 2023, 11:00, de Teodora Dinu, în Business , ? cititori
România este la coada clasamentului în ceea ce privește întâlnirile virtuale în afaceri

Pandemia de COVID-19 a schimbat modelele de lucru și a determinat multe firme să apeleze la întâlniri virtuale pentru a reduce distanța fizică și a-și menține afacerile. Economia de timp și confortul unor asemenea întâlniri au făcut ca ele să devină foarte populare la nivelul întregii lumi a afacerilor.

Eurostat a realizat o statistică, la nivelul UE din care a rezultat că  peste 50% dintre întreprinderile cu 10 sau mai mulți angajați au organizat întâlniri virtuale la distanță prin internet.

În rândul membrilor UE, a existat o mare variație a procentului de firme care au folosit această caracteristică. Cele mai mari cote au fost înregistrate în Suedia (79,4%) și Finlanda (78,5%), urmate de Danemarca (78,0%), Malta (68,3%) și Irlanda (63,6%).

România la coada clasamentului la întâlniri virtuale

Pe partea opusă a scalei, cele mai mici cote au fost înregistrate în Bulgaria (28,2%), Ungaria (29,4%), România (31,2%), Grecia (32,9%) și Slovacia (35,2%). Cu toate că ne lăudăm cu digitalizarea, cu IT-isti foarte buni, se pare că românii nu dau socializarea clasică pe întâlnirile virtuale în afaceri. Se pare că nici costurile mult mai reduse nu-i poate convinge pe manageri.

Majoritatea firmelor mari au oferit acces la lucrul de la distanță

Datele statistice privind accesul la distanță măsoară pregătirea tehnologică a firmelor de a face posibil ca angajații lor să lucreze astfel. Pentru aceasta trebuie să li se ofere acces la trei tipuri de resurse ale firmei: la sistemul de e-mail, la documente și la aplicațiile de afaceri sau software-ul companiei.

În 2022, în UE, aproape 6 din 10 firme (57,0%) cu 10 sau mai mulți angajați au oferit toate cele trei tipuri de acces la distanță.

În ceea ce privește dimensiunea firmelor, 91,0% dintre cele mari (250 sau mai mulți angajați) au oferit toate cele trei tipuri de acces la distanță angajaților lor, în timp ce același lucru s-a întâmplat în 77,2% dintre firmele mijlocii (de la 50) și 52,4% din firmele mici (de la 10 la 49 de angajați).
Firmele mari au condus în toate tipurile de acces pentru întâlniri virtuale la distanță. Aproape toate au oferit acces de la distanță la sistemul de e-mail al întreprinderii (97,2%), la documentele întreprinderii (de exemplu, fișiere, foi de calcul, prezentări, diagrame, fotografii) (94,0%) și la aplicațiile de afaceri sau software-ul întreprinderii (de exemplu, acces la contabilitate, vânzări, comenzi, sisteme de management al relațiilor cu clienții (CRM) (92,4%).

În ceea ce privește firmele mijlocii, 90,9% le-au oferit angajaților acces de la distanță la sistemul de e-mail, 83,0% la documentele întreprinderii și 80,4% la aplicațiile de business sau software-ul întreprinderii.

Comparativ, firmele mici au oferit acces la distanță într-o măsură mai mică, întrucât 74,8% dintre acestea le-au oferit angajaților acces de la distanță la e-mail, 60,9% la documente și 57,5% la aplicațiile de afaceri sau software-ul companiei.

Citește și: Fanii Instagram au o nouă funcție la dispoziție!