Românii au inventat roboţii AI care muncesc non-stop, nu obosesc şi nu mint. Pentru ce funcții se califică

Publicat: 21 mart. 2024, 17:53, de Viorela Pitulice, în ACTUALITATE , ? cititori
Românii au inventat roboţii AI care muncesc non-stop, nu obosesc şi nu mint. Pentru ce funcții se califică

O echipă de IT-işti români a creat roboții pe bază de Inteligenţă Artificială (AI), care muncesc non-stop, nu obosesc şi nu mint, visul oricărui angajator.

Roboții inventați de români pot îndeplini cu succes funcţii de manager de brand, agent de vânzări, inginer de date şi influencer. Teoretic, ei ar putea să acopere forța de muncă pentru 2.500 de magazine online, până la sfârşitul anului.

Nu obosesc, nu halucinează, nu mint şi pot lucra în acelaşi timp în mii de firme, susțin IT-iștii români. În fapt, este vorba de o echipă de tineri români, cu vârste între 29 ani şi 36 ani, care vor să le găsească job, până la finele anului.

Meseriile acoperite de roboții AI

Cei cinci roboţi se numesc Nara, Dynamo, Gina, Grant şi Julie și pot ocupa funcții precum manager de brand, agent de vânzări, inginer de date şi influencer. Tehnologia folosită este similară celei utilizate de giganţi, precum Amazon, Temu sau AliExpress, obiectivul fiind ca ei să vină în ajutorul brandurilor locale.

Dezvoltarea noilor roboţi a presupus o investiție de 350.000 de euro.

„Am început prin a rezolva problema datelor despre produse din catalog, fiind o nevoie mare în piaţa de e-commerce, atât de mare încât roboţii au început să fie achiziţionaţi încă din perioada de dezvoltare şi de testare, înainte să îi lansăm oficial. Nevoia de roboţi pe bază de inteligenţă artificială care să crească eficienţa în activitatea companiilor este infinită în România şi în lume deopotrivă, fapt pentru care am dezvoltat cei 5 roboţi în timp ce cercetam dezvoltarea lor. S-a întâmplat acest lucru pentru că AI-ul evoluează şi se răspândeşte extrem de repede şi nu exista alte variante decât „să construim paraşuta după ce am sărit din avion”. Ideea business-ului Naratix şi dezvoltarea unor roboţi care să rezolve o serie de probleme în industria e-commerce a apărut încă din pandemie, când am condus mai multe proiecte de digitizare pentru branduri mari de ecommerce, unele chiar locale, din România. Atunci am descoperit dificultatea, costurile exagerate, precum şi importanţa cataloagelor de e-commerce”, a declarat Cristian Orăşanu, co-fondator Naratix, dezvoltatorul acestui proiect.

Roboții și joburile lor

  • Robotul Nara are rolul de Brand Manager, scrie conţinut unic pentru descrierile de produs din magazine online, paginile de categorii, precum şi paginile de brand. Nara poate opera în cadrul oricărui departament digital sau e-commerce din lume. În același timp, ea poate folosi vocea şi identitatea brandului în fiecare descriere.
  • Dynamo este un Data Engineer și are rolul de a îmbogăţi datele şi relevanţa acestora pentru fiecare produs dintr-un magazin online. Dynamo foloseşte codurile EAN sau PDF-uri ale produselor căutând peste tot pe internet informaţii relevante despre ele, în orice limbă.
  • Gina este Engagement Manager, un agent care oferă consultanţă clienţilor, îi califică, îi ajută să ia decizii şi poate face legătura cu departamente interne. Ea înlocuieşte chatboţii sau sistemele IVR.
  • Grant este un agent de vânzări care oferă consultanţă în alegerea produselor ideale
  • Julie este un digital influencer pentru branduri care îşi creează propria audienţă, postează pe social media şi creează conţinut. Ea ajută astfel brandurile care vor să facă livestreaming sau conţinut online (unboxing, hauls, try-ons etc).

„În funcţie de specificul brandului, Naratix are o serie de avantaje pentru magazinele online, printre care scăderea costurilor de documentare şi listare cu până la 97%, dar şi automatizarea proceselor manuale, ducând la o eficientizare (rapiditate) a proceselor de catalogare de cel puţin 5 ori. Printre avantaje se mai numără scăderea ratei de retur cu până la 60%, scăderea bounce rate-ului şi creşterea timpului petrecut pe pagină de produs, creşterea AOV-ului cu până la 30% (cross-sales), creşterea ratei add2cart cu până la 15% şi consolidarea brand-ului prin conţinut unic (brand fidelity), personalizat pentru audienţa potrivită”, se arată într-un comunicat al Naratix.

Naratix, o companie proaspăt fondată, a implementat cei cinci roboţi în mai multe companii cunoscute publicului larg, care activează în e-commerce, Fashion, Beauty, Home & Deco, Mobilă, Bricolaj, IT sau Electronic. Totodată, fondatorii firmei au parteneriate cu platforme de e-commerce prezente în România, precum şi cu cele mai mari agenţii de marketing digital şi SEO specializate în e-commerce.