Românii nu pun accent pe brand când cumpără echipamente electronice. Pe ce mizează aceștia

Publicat: 26 feb. 2021, 18:30, de Laura Macovei, în ESENȚIAL
Românii nu pun accent pe brand când cumpără echipamente electronice. Pe ce mizează aceștia

Raportul calitate/ preț este cel mai important indicator folosit de români în alegerea echipamentelor electronice sau a accesoriilor. Cei mai mulți clienți preferă să le testeze în prealabil în magazin decât să le cumpere online.

Potrivit unui studiu al Reveal Marketing Research, mai mult de jumătate din cumpărători se orientează către modul cum reflectă prețul calitatea produsului. Laptop-urile telefoanele și calculatoarele sunt produsele principale pentru care românii ar căuta branduri cu prețuri medii și raport calitate-preț bun.

De asemenea, tabletele, smartwatch-urile, căștile și sistemele audio sunt alte produse electronice pentru care un raport bun calitate-preț este important în achiziție.

Direct din magazin

Românii preferă totuși să achiziționeze produsele electronice direct din magazine (45%), tocmai pentru a se putea asigura de funcționalitatea produsului.

„Diferența se poate explica prin faptul că oamenii își doresc să vadă produsul în realitate și să aibă posibilitatea de a-l testa înainte de achiziție. Pentru aceștia, poate fi important să înțeleagă mai bine produsul în care investesc banii”, susțin realizatorii studiului.

Principalul produs achiziționat din magazin este telefonul, în special de cei cu venituri sub 2.000 lei.

Când aleg cumpărătorii produsul în funcție de brand

„Observăm că pentru cei dispuși să cheltuie, criteriile emoționale precum loialitatea față de brand cântăresc puternic în decizia de alegere”, susțin reprezentanții Reveal Marketing Research.

Unii susțin că sunt loiali și achiziționează mereu de la același brand, indiferent de promoții. Cele mai loiale se arată persoanele cu vârste între 35-44 de ani.

În medie, doar 13% dintre români declară că ar alege branduri mai ieftine și nu consideră că merită să investești foarte mult în aceste produse. Brățările fitness și accesoriile pentru telefoane, tablete sau laptop-uri sunt produse pentru care românii nu ar fi dispuși să plătească foarte mult.