Se semnează contractul pentru achiziţia de trenuri electrice în sumă de 3,2 miliarde de lei

Publicat: 22 dec. 2023, 06:30, de Viorela Pitulice, în ESENȚIAL , ? cititori
Se semnează contractul pentru achiziţia de trenuri electrice în sumă de 3,2 miliarde de lei

Contractul pentru cea mai mare achiziţie de trenuri electrice, o investiţie de peste 3,2 miliarde de lei, poate fi semnat, a anunțat secretarul de stat din Ministerul Transporturiilor Irinel Ionel Scrioşteanu.

 ”Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins contestaţia formulată de Alstom şi astfel, în cel mai scurt timp, Autoritatea pentru Reformă Feroviară poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, cu societatea câştigătoare POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA”, a scris, joi seară, pe Facebook, Scrioşteanu.

Aceste trenuri electrice ”vor fi coloana vertebrală a trenurilor metropolitate care vor deservi zonele marilor oraşe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători”, a mai transmis secretarul de stat.

Caracteristicile tehnice aferente noilor trenuri sunt:

  • viteză de deplasare până la 160km/h
  • acces şi locuri pentru persoane cu dizabilităţi
  • acces şi spaţii pentru biciclete

Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 şi 4.150.288.451 lei, fără TVA. Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.

”Pe lângă achiziţia propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziţia şi a serviciilor de mentenanţă şi reparaţii pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adiţional. Mai mult, potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziţionate vor fi puse la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, iar la expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câştigător al contractului”, mai arată Scrioşteanu.