Rafila consideră că este o problemă pentru elevi să stea în bănci despărțiți de acele separatoare. „Nu știu cum vor funcționa despărțitoarele de plexiglas în cazul copiilor mici”, a explicat profesorul.
Alexandru Rafila propune ca în scurtul răgaz rămas până la începerea școlii să se facă de urgență o simulare experimentală, cu copii în clase, pentru a vedea cum funcționează măsurile preconizate de autorități, înainte de a lua o decizie finală. Profesorul susține că o astfel de simulare este necesară pentru a testa recția micuților, dar și pentru a preveni infectarea cu virusul COVID-19.
„Putem încerca o zi, două, se pot găsi copii care să fie aduși de părinți, eventual pe bază de voluntariat, și să vedem cum funcționează o astfel de clasă, cum suportă copiii masca timp de 4-5 ore, care sunt elementele care ar putea să apară, pentru că sunt lucruri la care pur și simplu nu ne gândim în acest moment. Dar dacă facem o simulare, putem să vedem care sunt punctele slabe, putem să intervenim, să renunțăm, poate, la anumite lucruri pe care le hotărâm acum”, a declarat profesorul Alexandru Rafila la un post de televiziune.