Sistemul pentru noile buletine electronice, în colaps: Este o problemă în întreaga țară

Publicat: 30 iul. 2025, 20:14, de Corina Oprea, în ACTUALITATE , ? cititori
Sistemul pentru noile buletine electronice, în colaps: Este o problemă în întreaga țară

În ciuda promisiunilor de digitalizare și modernizare, proiectul noilor buletine electronice se dovedește a fi un eșec funcțional major, cel puțin în acest moment. La Sibiu, cetățenii așteaptă cu lunile noile documente, iar autoritățile locale trag semnale de alarmă privind un sistem care, spun ele, pur și simplu nu funcționează.

Probleme mari la noile buletine electronice

Problema a fost ridicată public în ședința Consiliului Local de miercuri, unde consiliera USR Diana Mureșan a relatat că a primit plângeri de la cetățeni care așteaptă de peste două luni noile buletine electronice. Potrivit acesteia, “doi sibieni i s-au plâns că trebuie să aștepte două luni ca să primească noul buletin electronic”, iar situația nu pare să fie singulară.

Primarul municipiului Sibiu, Astrid Fodor, a confirmat în cadrul aceleiași ședințe că dificultățile nu sunt doar locale, ci se resimt în toată țara. Ea a criticat dur proiectul implementat la nivel național, subliniind că, deși a fost promovat ca un exemplu de progres tehnologic, realitatea din teren este complet diferită.

“Aceasta este o problemă în întreaga țară și este o problemă, din punctul meu de vedere, foarte gravă, pentru că nu funcționează sistemul. (…) Și pe grupul nostru de AMR (Asociația Municipiilor din România) se discută foarte intensiv, că se lovesc toate orașele, (…) personalul nostru este total epuizat (…).

Poate cei care au posibilitatea se documentează și la ministerele conduse de cei care ne-au adus în această situație. Deci, un proiect care ne-a fost prezentat ca fantastic și funcțional, nu funcționează”, a afirmat Fodor în fața consilierilor locali.

Birocrație în stil centralizat

Actualul proces de obținere a buletinelor electronice presupune ca solicitările să fie depuse la primăriile locale, însă tipărirea și procesarea efectivă se face în București. Acest mecanism centralizat pare să fi devenit un blocaj, generând întârzieri majore și nemulțumiri în rândul cetățenilor.

Sibiul nu este un caz izolat. Tot mai multe orașe se confruntă cu aceeași problemă, iar autoritățile locale spun că resursele umane și logistice sunt aproape de limită. În lipsa unor măsuri urgente din partea Guvernului și a ministerelor implicate, riscul este ca întârzierea documentelor să devină normă, nu excepție.