Pentru a construi Autostrada Mordului, Ministerul Transporturilor a luat din nou în calcul varianta parteneriatului public-privat. Acesta ar putea fi o soluţie, dar ea presupune plata unei taxe de acces pe drum. Ministerul Transporturilor a anunțat că aceasta ar putea totuși fi o posibilă soluție pentru proiectul de construcție Autostrada Nordului, legătura dintre Transilvania şi Bucovina prin Baia Mare-Cluj-Bistriţa-Suceava, cu o lungime de peste 300 de km sau drumul expres Tişiţa-Albiţa, cu o lungime de 160 de km.
Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus că sunt în România anumite drumuri considerate prioeritare și care au nevoi rapidă de o finanțare, alta decât cea din PNRR.
”Autostrada Nordului, dacă vorbim de la Suceava să mergi spre Bistriţa şi spre Cluj, de asemenea, e foarte importantă, chiar dacă nu e culoar european. Toate acestea trebuie să îşi găsească finanţare. Am schimbat, la sfârşitul anului trecut, inclusiv Legea parteneriatului public-privat, e o lege care ne va oferi soluţii pentru proiecte de infrastructură care în acest moment nu sunt prinse, de exemplu, în PNRR”, a precizat Grindeanu.
Deși a fost promulgate de Klaus Iohannis, legea privind construirea Autostrăzii Nordului, proiectul întâmpină tot felul de blocaje administrative. Atât Autostrada Nordului, cât şi drumul expres Tişiţa-Albiţa sunt în acest moment în etapa realizării studiilor de fezabilitate, dar mult întârziate pe unele segmente