Sphera Franchise Group a înregistrat o pierdere netă de 8,7 milioane lei în primul semestru

Publicat: 30 aug. 2022, 12:31, de Aurel Drăgan, în Business , ? cititori
Sphera Franchise Group a înregistrat o pierdere netă de 8,7 milioane lei în primul semestru

Sphera Franchise Group a realizat o pierdere netă de 8,7 milioane lei în primele şase luni ale acestui an, faţă de un profit net de 5,2 milioane lei în acelaşi interval din 2021, conform unui comunicat al companiei.

„Performanţa excelentă la nivel de venituri totale şi profitul net din al doilea trimestru au ajutat la recuperarea parţială a pierderilor Grupului din T1 2022. În consecinţă, în primele şase luni ale anului 2022, Grupul a înregistrat, comparativ cu S1 2021, venituri consolidate de 606 milioane lei (în creştere cu 36%), EBITDA de 21,2 milioane lei (în scădere cu 29%) şi o pierdere netă de 8,7 milioane lei faţă de un profit net de 5,2 milioane lei”, se menţionează în comunicat.

Grupul a încheiat primele şase luni ale anului 2022 cu o creştere de 33% a vânzărilor în România, 34% în Republica Moldova şi 64% în Italia.

„Performanţa excelentă la nivel de venituri şi profitul net din al doilea trimestru au ajutat la recuperarea parţială a pierderilor înregistrate în primul trimestru din 2022, care a fost dificil. În pofida provocărilor continue cauzate de inflaţie, am reuşit să echilibrăm cu succes parte din cheltuielile la nivelul restaurantelor din trimestrul al doilea, ponderea lor în totalul veniturilor scăzând de la 98% în Q1 2022, la 95%. Ne vom continua eforturile de îmbunătăţire a performanţei la nivel de profit, prin măsuri stricte de control al costurilor la nivelul Grupului pentru restul anului. Ne aşteptăm în continuare la provocări, pe fondul creşterii preţurilor la alimente, costului în creştere al energiei, creşterilor salariale şi mediului inflaţionist general, dar rămânem optimişti cu privire la capacitatea Grupului de a adresa aceste provocări şi maximiza veniturile totale”, a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

În ceea ce priveşte performanţa individuală, toate companiile din Grup au înregistrat creşteri semnificative ale vânzărilor în S1 2022 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, KFC România şi KFC Moldova încheind pe profit prima jumătate de an.

„Datorită performanţei puternice din T2 2022, KFC Italia a redus pierderea netă cu 36%, deşi vânzările au crescut cu doar 16%, datorită maturităţii unităţilor existente, validând astfel modelul de afaceri al Grupului în Italia”, se mai precizează în comunicat.

La 30 iunie 2022, Grupul avea 5.230 de angajaţi, dintre care 4.885 în România, 260 în Italia şi 85 în Republica Moldova.

Conform sursei citate, Sphera Franchise Group („Sphera”) a înregistrat cele mai bune vânzări trimestriale din istorie în T2 2022, veniturile situându-se la 327,4 milioane RON, o creştere cu 40% faţă de T2 2021.

Toate cele trei branduri – KFC, Pizza Hut şi Taco Bell – au înregistrat vânzări record pe toate pieţele – România, Italia şi Republica Moldova – o dinamică accelerată, ca urmare a ridicării restricţiilor din perioada pandemiei.

Creşterea semnificativă faţă de trimestrul precedent este rezultatul a trei factori. În primul rând, ridicarea restricţiilor privind servirea mesei la interior şi eliminarea certificatului Covid în România, Italia şi Republica Moldova, ceea ce a condus la o creştere a tranzacţiilor, în general.

Potrivit sursei citate, al doilea factor se referă la contribuţia restaurantelor deschise în precedentele 12 luni. Şi, nu în ultimul rând, faptul că s-a continuat strategia de dezvoltare a unor branduri apreciate şi de încredere.

„Trimestrul al doilea din 2022 a fost excelent pentru Sphera. Am înregistrat creşteri de două cifre pe toate brandurile, în toate pieţele, ajungând la venituri totale cu 40% mai mari faţă de acelaşi trimestru din 2021. Un aspect foarte important, odată cu ridicarea restricţiilor generate de pandemie, am atins cea mai mare pondere a canalelor proprii de vânzări de la debutul acesteia, 81% dintre toate comenzile din T2 fiind livrate în restaurantele noastre sau prin flota proprie ceea ce ne permite să reţinem o mai mare parte din marja de vânzare. Ne bucurăm că am continuat investiţiile în extinderea reţelei de restaurante din România şi Italia în ultimii doi ani, aducând brandurile noastre emblematice mai aproape de clienţi, deoarece rezultatele acestei decizii încep să se vadă,” a spus Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Grupul a încheiat T2 2022 cu rezultate pozitive, înregistrând EBITDA de 17,5 milioane lei (în creştere cu 1% faţă de T2 2021) şi un profit net de 2,2 milioane lei (în scădere cu 54% faţă de T2 2021).

„Scăderea profitului net în T2 2022 a fost cauzat de presiunile inflaţioniste pe partea de costuri, de creşterea preţului energiei ca urmare a conflictului din Ucraina şi de un context mai puţin favorabil decât în T2 2021, care a contribuit la momentul respectiv la creşterea profitului net (de ex. facilităţile guvernamentale, precum şomajul tehnic, sau oportunităţile de renegociere pentru costurile de închiriere). Cu toate acestea, profitul net în T2 2022 a înregistrat o creştere substanţială de 13,1 milioane lei faţă de T1 2022”, se mai spune în comunicat.

În trimestrul al doilea 2022, vânzările în termeni comparabili au crescut cu 32% la nivelul brandurilor Sphera. Între 30 iunie 2021 şi 30 iunie 2022, Sphera a deschis 14 restaurante noi – 13 în România şi unul în Italia. Noile locaţii au contribuit la performanţa Grupului, cu 5 noi locaţii Pizza Hut care au contribuit la creşterea cu 46% a performanţei tuturor restaurantelor în al doilea trimestru din 2022, şase noi locaţii KFC care au contribuit la creşterea cu 37% faţă de anul trecut şi cele 2 noi locaţii Taco Bell, care au contribuit la îmbunătăţirea cu 39% a performanţei tuturor restaurantelor în trimestrul al doilea 2022, în comparaţie cu anul precedent.

„La nivel de canale, vânzările în restaurante au înregistrat o creştere semnificativă în T2 2022 faţă de T1 2022, datorită ridicării tuturor restricţiilor de acces atât în restaurante, cât şi în centrele comerciale, precum şi a vremii favorabile care, de obicei, generează vânzări în trimestrul al doilea. Pe de altă parte, vânzările prin serviciul de livrare au scăzut cu 10% în T2 2022 faţă de trimestrul anterior, ajungând la 70,3 milioane lei”, se mai precizează în comunicat.

Contribuţia acestui canal la vânzările totale în primele şase luni ale anului 2022 a fost de 148,4 milioane lei, din care 12% au fost livrate folosind flota proprie a Sphera.

Grupul are propriul serviciu de livrare în România pentru KFC şi Pizza Hut, în timp ce, pentru Taco Bell, precum şi pentru KFC în Italia şi Republica Moldova, Sphera livrează exclusiv prin platforme de livrare online precum Glovo, Tazz, Uber Eats sau Bolt.