Surpriză în fruntea topului celor mai punctuale companii aeriene

Publicat: 02 ian. 2024, 21:30, de Cristian Matache, în News , ? cititori
Surpriză în fruntea topului celor mai punctuale companii aeriene

Companiile aeriene din America Latină și Orientul Mijlociu au condus în topul punctualității, conform clasamentului anual al Cirium.

Dacă îți dorești să afli care sunt cele mai punctuale companii aeriene din lume, pentru 2023 te poate ajuta Cirium, care a publicat azi, 2 ianuarie, tot ce trebui să știi despre punctualitate.

Compania de analize aviatice studiază datele referitoare la peste 35 de milioane de zboruri pe an, inclusiv orarele, flotele aeriene și aeroporturile, pentru a oferi insights asupra industriei aviatice în ansamblu. Pentru clasamentele anuale privind performanța la sosire a companiilor aeriene, pe care le publică de peste 15 ani, Cirium a examinat 600 de surse de date despre zboruri care au acoperit întregul an 2023, pentru a determina dacă companiile aeriene au respectat orarele publicate de sosire. Sosirea în termen de 14 minute și 59 de secunde față de orarul publicat este considerată la timp.

Pentru a compensa diferențele de dimensiuni și modelele de operare ale companiilor aeriene, Cirium adaugă considerații referitoare la capacitatea de transport a pasagerilor și numărul de regiuni deservite de companie. Pentru a se califica în categoria globală, o companie aeriană trebuie să deservescă zilnic trei sau mai multe regiuni internaționale. Toate datele sunt procesate cu ajutorul unui consiliu consultativ format din experți în industria aviatică pentru a asigura acuratețea.

Potrivit rezultatelor companiei, cea mai punctuală companie aeriană globală în 2023 a fost Avianca. Cu sediul în Bogotá, aproape 86% dintre zborurile sale au sosit la timp. Acesta este un avans de la locul șase în clasament în 2022.

„Este o companie aeriană care a trecut printr-o transformare semnificativă – și-a rebranduit și a adoptat un nou model de afaceri”, a spus Mike Malik, directorul de marketing al Cirium, la o conferință de presă, referindu-se la redresarea Avinca după intrarea în insolvență în 2020. Compania aeriană a ieșit din reorganizarea în cadrul Capitolului 11 în 2021, reducându-și datoriile și adoptând un model de companie aeriană cu costuri reduse, cu prețuri mai accesibile și rute directe.

Următoarea în clasament a fost compania braziliană Azul Brazilian Airlines, cu o performanță la sosire de 85,51%, și Qatar Airways cu 85,11%. Delta Air Lines Inc. și Iberia au completat topul cinci.

Cu toate acestea, chiar și cele mai bune companii aeriene nu sunt atât de punctuale în zilele noastre precum au fost în trecut. La 85,73%, rata de sosire la timp în acest an este „cu aproximativ 2 puncte procentuale mai mică decât în trecut”, a spus Malik. Cel mai înalt nivel în 2022 a fost 88,9%; în 2019, a fost 86,7%.

De asemenea, de remarcat este absența companiilor aeriene japoneze, care, în mod obișnuit, se clasează în primele locuri. Cirium a indicat că nu este clar de ce numerele companiilor aeriene japoneze au scăzut dramatic la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al anului 2023.

Pentru America de Nord, Delta a fost cea mai punctuală (84,7%), ceea ce este de așteptat pentru o companie aeriană care se clasează pe primul loc la nivel regional și printre primele la nivel global de trei ani la rând. Delta a fost urmată de Alaska Airlines (82,25%). Clasamentele regionale dezvăluie, de asemenea, câteva surprize.

Cu o îmbunătățire la al treilea loc, American Airlines Group Inc. (80,61%) și-a îmbunătățit rezultatele în 2023, conform Cirium: în 2022, rata sa de punctualitate a fost de 78,29%. Compania aeriană a ocupat, de asemenea, locul trei la nivel mondial în raportul lunar privind performanța la sosirea în noiembrie, cu 86,5% din zborurile sale sosit la timp în timpul unei perioade aglomerate de călătorii de Ziua Recunoștinței.

Transportatorii africani și din Orientul Mijlociu s-au situat deasupra performanței la sosirea în timp a companiilor aeriene din Asia-Pacific în 2023. Este o schimbare semnificativă, conform Cirium, care a observat că aceasta poate fi datorată faptului că aceste regiuni au reușit să asigure capacitatea pentru cerere.

Pentru al doilea an consecutiv, Oman Air a fost cea mai punctuală companie aeriană pentru Orientul Mijlociu și Africa. Performanța sa la sosire de 92,53% a fost urmată de Safair și Royal Jordanian. În Asia-Pacific, compania japoneză All Nippon Airways a fost cea mai punctuală, cu doar 82,75%. Japan Airlines și IndiGo, cu sediul în India, au ocupat locurile doi și trei în regiune.

În Europa, Iberia Express, cu sediul în Madrid (84,5%), a ocupat primul loc în clasament, urmată de Iberia și Norwegian Air Shuttle.

Câștigătoarea din America Latină a avut, de asemenea, rezultate solide: Copa Airlines a avut o performanță anuală la sosire de 89,46%.