Tânăra sfătuită de Biserică să meargă la psihiatru după ce şi-a vândut sufletul pentru păpuşi Labubu
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/09/page-6.jpg)
O poveste incredibilă din Rusia a atras atenția presei internaționale. O tânără din Moscova, pe nume Karina, și-a „vândut sufletul” pentru 100.000 de ruble (aproximativ 1.180 de dolari), pe care i-a folosit pentru a cumpăra o colecție de păpuși Labubu și un bilet la un concert al cântăreței folk Nadejda Kadișeva.
Totul a pornit de la o glumă
Potrivit relatărilor EFE, evenimentul a fost inițial o glumă a unui expert în marketing, care se prezenta drept Dmitri pe contul său de socializare. Acesta a postat o „chitanță” pentru tranzacția neobișnuită. Acesta a publicat o fotografie a tinerei, ținând în mână contractul semnat – cu datele personale ascunse.
Dmitri a descris momentul în termeni ludici: „Tocmai mi-am cumpărat primul suflet. Acordul a fost semnat cu sânge. Mă simt ca Davy Jones, fără îndoială”. Acesta a făcut aluzie la personajul blestemat din saga „Pirații din Caraibe”.
Conform canalului Mash de pe Telegram, Karina nu pare să fie preocupată de consecințele vânzării sufletului său. Tânăra a afirmat că este indiferentă și că depinde de noul „proprietar” să decidă soarta acestuia.
Reacţie din partea Bisericii ruse
Însă reacția Bisericii Ortodoxe Ruse a fost una serioasă. Reprezentanții acesteia au declarat că tânăra „și-a vândut cu adevărat sufletul și, prin urmare, a ales răul”, avertizând că gestul său ar putea atrage „căderi morale și personale, boli, suferință și chiar moarte” și recomandându-i să consulte urgent un medic psihiatru.
Știrea, care a generat atât uimire, cât și critici, evidențiază limitele dintre glumă și realitate în era rețelelor sociale și felul în care actele simbolice pot avea repercusiuni morale și religioase în societate.
Ce este Labubu?
Labubu este un personaj creat de artistul Kasing Lung în cadrul seriei „The Monsters”, care a devenit, în câţiva ani, un fenomen global. Cozile uriaşe, epuizările de stoc şi chiar conflictele izbucnite în faţa magazinelor Pop Mart nu fac decât să alimenteze mitul.
Păpuşile au cap de vinil, corp din pluş, ochi mari şi un zâmbet cu nouă dinţi. Acestea sunt descrise oficial ca fiind „binevoitoare, dar ghinioniste – încearcă mereu să ajute, dar reuşesc fix opusul”.
Versiunile standard se vând în general între 20 şi 30 de dolari în magazinele oficiale, dar cele rare, denumite „chasers”, pot atinge rapid sute sau mii de dolari pe platformele de resale. Unii colecţionari, precum Desmond Tan din Singapore, scutură cutiile orb („blind boxes”) pentru a ghici ce personaj se află înăuntru.
Modelul de vânzare care a consacrat compania Pop Mart este cel al cutiilor sigilate – clientul nu ştie ce variantă a păpuşii cumpără până nu o deschide. Acest element de surpriză, combinat cu raritatea anumitor modele şi designul recognoscibil, a transformat păpuşa într-o experienţă emoţională pentru fani.
Boom internaţional după pandemie
Labubu nu a devenit un succes peste noapte. A fost lansată în China în 2019, iar boomul internaţional a venit abia după 2022, când lumea începea să iasă din pandemie. Până în 2024, vânzările internaţionale au reprezentat aproape 40% din veniturile Pop Mart, companie listată la Bursa din Hong Kong, ale cărei acţiuni au crescut cu peste 500% într-un singur an.
Popularitatea nu a venit fără provocări: peste 70.000 de păpuşi contrafăcute au fost confiscate recent de autorităţile chineze. Între timp, unele ţări au fost nevoite să oprească temporar vânzările din cauza cererii imposibil de gestionat.