Tentativă de fraudă în numele BCR! Nu apăsați butonul ”deblochează cardul”

Publicat: 06 mart. 2023, 16:00, de Cristian Matache, în ECONOMIE , ? cititori
Tentativă de fraudă în numele BCR! Nu apăsați butonul ”deblochează cardul”

Pe mail-ul personal de yahoo, am primit un mesaj de la ”echipa BCR” care îmi spune că al meu card de la BCR este blocat. Doar că eu nu sunt client al acestei bănci!

Astăzi, în jurul orei 14.00, am primit pe adresa mea de mail un mail un text de la ”BCR” prin care sunt atenționat că nu mai acces la banii mei din cont întrucât cardul meu este blocat. ”Odată ce cardul a fost blocat, este imposibilă achitarea cu acesta în restaurante, în magazine, pe internet, la fel precum și extragerea numerarului din bancomat”, se spune în mail.

Ca să nu fiu totuși speriat de această adresă, mi se oferă ocazia să rezolv toată chestiunea apăsând butonul ”deblochează card”. Personal, nu am ce să apăs pentru că nu dețin card BCR și nici nu am cont la această bancă.

Expeditorul este ”onsype@ird.fr”, adresă clar care nu are vreo legătură cu BCR. Contactând oficialii BCR, mi s-a confirmat îndoiala – e vorba de o tentativă de fraudă în numele băncii.

Dacă ați primit un astfel de mail nu apăsați butonul Deblochează cardul. Vi se vor cere datele de securitate și vi se vor fura banii.

”Putem confirma că este vorba de o nouă tentativă de phishing, prin care se încearcă preluarea datelor de card pentru o potențială fraudă. În acest context, trebuie menționat ca BCR nu va cere niciodată datele clienților săi prin intermediul mesajelor primite via SMS, mail sau WhatsApp. BCR derulează periodic campanii de informare a clienților săi prin care sunt sfătuiți cum să reacționeze la aceste mesaje de tip phishing. Este important ca oamenii să fie atenți la astfel de mesaje, la expeditorii lor, adresele folosite fiind cel puțin suspecte, să analizeze cerințele din email, să nu acceseze link-urile din astfel de mesaje și  să nu transmită niciodată date personale ca răspuns la e-mail-uri nesolicitate. În cazul în care au cea mai mică suspiciune despre solicitările primite pe email, este indicat să contacteze imediat banca, utilizând canalele oficiale, și sa nu reacționeze impulsiv înainte de a verifica, cu ajutorul băncii, informațiile primite pe orice canal de informar”, ne-a declarat Cătălin Ioniță, Corporate Communication Coordinator BCR.

Prin urmare, nu apăsați butonul ”deblochează cardul”. Vi se vor cere datele de securitate și vi se vor fura banii!