The Economist: Germania arată ca o mașină de lux, însă când ridici capota…

Publicat: 27 sept. 2021, 05:00, de Eliza Popa, în Internațional , ? cititori
The Economist: Germania arată ca o mașină de lux, însă când ridici capota...

Ce urmează după alegerile din Germania? „The Economist” vorbește despre încurcăturile pe care Angela Merkel le lasă în urmă. Și face referire la faptul că guvernul ei a neglijat prea multe probleme, atât la nivel național, cât și internațional.

Potrivit The Economist, în timp ce Angela Merkel se pregătește să plece din funcția de cancelar, atunci când se va forma un nou guvern în urma alegerilor din 26 septembrie, admirația pentru conducerea ei stabilă se va amesteca probabil cu frustrarea față de complezența pe care a generat-o, scrie The Economist. După o campanie lipsită de strălucire, care nu a reușit să dea soluții pentru problemele iminente ale Germaniei, lumea ar trebui să se aștepte ca discuțiile postelectorale pentru formarea unei coaliții de guvernare să dureze luni de zile, făcând să sufere politica europeană. Iar la final, s-ar putea ca țara să se trezească cu un guvern care nu reușește să facă mare lucru.

Vizibile semne de neglijență

Cea mai gravă problemă internă a Germaniei este eșecul de a-și reforma sistemul de pensii. Germanii îmbătrânesc rapid, iar cei din generația baby-boom vor reprezenta o povară și mai mare pentru buget spre sfârșitul acestui deceniu, pe măsură ce se vor pensiona. Acestea sunt doar câteva dintre încurcăturile pe care Angela Merkel le lasă în urmă, explică The Economist.

Doar Otto von Bismarck și Helmut Kohl au ocupat funcția de cancelar al Germaniei mai mult timp decât a făcut-o Angela Merkel. Bismarck a pus bazele unui imperiu și a inventat pe parcurs primul sistem public de pensii și de sănătate din Europa. Kohl a vegheat la reunificarea Germaniei și a fost de acord cu înlocuirea îndrăgitei mărci germane cu moneda euro. În schimb, realizările doamnei Merkel sunt mai modeste, iar lista problemelor neglijate este lungă.  Germania arată ca o mașină de lux al cărei motor „toarce”, însă când ridici capota, semnele de neglijență sunt vizibile, conchide The Economist.