Corveta rusească „Boykiy”, echipată cu rachete ghidate și mitraliere, a transmis un semnal de identificare fals în timp ce trecea prin Canalul Mânecii. Conform publicației The Telegraph, aceasta nu este prima dată în acest an când o navă de război a intrat în apele britanice, după ce a fost urmărită în martie în timp ce trecea prin Canalul Mânecii și Marea Nordului.

Încercare a Moscovei de a descuraja Marea Britanie și alte state NATO să confiște navele flotei din umbră

De data aceasta, corveta rusească „Boykiy” a trecut prin apele britanice, însoțind două petroliere, Sierra și Naxos, care fac parte din flota din umbră a Rusiei.

„Utilizarea navelor de război pentru protecție a fost văzută ca o încercare a Moscovei de a descuraja Marea Britanie și alte state NATO să confiște navele flotei din umbră”, a menționat publicația, adăugând că numărul petrolierelor rusești care trec prin Canalul Mânecii aproape s-a dublat de când Londra a impus sancțiuni Moscovei în urma invaziei Ucrainei.

În schimb, corveta a avut numărul de identificare comun 400000000, ceea ce a dus la afișarea eronată a acesteia pe site-urile de urmărire, la fel ca navele anterioare care foloseau acest identificator.

Verify, care a folosit imagini din satelit, date de urmărire și înregistrări video pentru a identifica nava de război, a declarat că aceasta a trecut prin apropierea Insulelor Canare înainte de a întâlni două petroliere ascunse în Canalul Mânecii pe 20 iunie.

Frederik Van Lokeren, analist și fost ofițer al marinei belgiene, a declarat că este neobișnuit ca o navă de război rusească să fie camuflată:

„De obicei, dacă rușii vor să rămână ascunși, pur și simplu își dezactivează semnalul AIS. Așa că faptul că se deghizează în altceva… este foarte, foarte neobișnuit.”

Flota din umbră a Federației Ruse

Flota din umbră se referă la navele pe care Rusia le folosește pentru a transporta petrol, produse petroliere și gaze naturale lichefiate pentru a eluda sancțiunile occidentale.

Analiștii cred că flota din umbră a Rusiei pentru exportul de produse petroliere ar putea număra între 600 și 1.000 de nave