Trenul Metropolitan primește undă verde. Rețeaua care va lega Bucureștiul de zonele limitrofe
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/09/Trenul-Metropolitan-primeste-unda-verde.-Reteaua-care-va-lega-Bucurestiul-de-zonele-limitrofe.jpg)
Proiectul Trenului Metropolitan, menit să reducă timpul pierdut în trafic și să ofere un transport modern și ecologic, a făcut un pas important către implementare. Primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, a semnat certificatele de urbanism pentru mai multe stații și un depou, în timp ce autoritățile pregătesc documentația tehnico-economică pentru prima etapă a traseului.
Undă verde pentru Trenul Metropolitan
Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat miercuri semnarea certificatelor de urbanism pentru trei stații și un depou pe ruta București Nord – Scroviștea, incluzând Pajura, Basarab, Carpați și Depoul Triaj.
Oficialul subliniază că proiectul reprezintă mai mult decât documente: este o soluție reală pentru problemele de mobilitate ale bucureștenilor și ale locuitorilor din localitățile învecinate.
„Pentru mine, acest proiect nu este doar o hârtie semnată, ci o schimbare pe care o simțim fiecare dintre noi. Știu ce înseamnă să pierzi ore în trafic, să stai blocat pe șosele sau să cauți soluții pentru a ajunge mai repede acasă la familie. Trenul Metropolitan înseamnă: mai puțin timp pierdut în trafic, legături rapide între cartiere și localitățile din jurul Bucureștiului, un transport modern, confortabil și prietenos cu mediul. La probleme mari, avem nevoie de soluții mari – iar Trenul Metropolitan este una dintre ele”, a transmis Bujduveanu într-o postare pe Facebook.
Sprijinul autorităților și etapele de implementare
Proiectul Trenului Metropolitan beneficiază de susținerea inițială a fostului primar general, Nicușor Dan, care încă din primul mandat a militat pentru implementarea acestui sistem de transport urban. Deși lucrările nu au început în timpul mandatului său, Dan explica anul trecut limitările tehnice și economice:
„CFR-ul vrea să facă lucrări de modernizare și până când CFR-ul nu stabilește unde o să fie conturul exact a liniei, noi nu putem să punem stații, ceea ce vrem să facem. Eu am crezut că poate să circule și pe zona de Sud. Nu se poate și am înțeles asta când mi s-a spus că sunt tronsoane în care viteza e de 5 km/oră.
Nu e rentabil economic. Va fi rentabil pe zona de Sud, care înseamnă 80% din linia de tren, în momentul în care CFR-ul, care e proprietar, va reabilita linia astfel încât ea să aibă o viteză de deplasare comercială”, declara Dan.
Detalii despre traseu și infrastructură
Prima etapă a Trenului Metropolitan va acoperi ruta București – Chitila – Scroviștea, pe linie dublă electrificată, lungă de 32,6 kilometri, care se va parcurge în aproximativ 43 de minute cu o viteză comercială medie de 45 km/h. Proiectul prevede 38 de trasee pe sens, iar achiziția documentației tehnico-economice se va face printr-un contract de servicii cu un singur operator economic.
Documentația va include Studiul de Fezabilitate pentru introducerea și dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan în regiunea București – Ilfov, prima etapă vizând traseul prioritar București Gara de Nord – Chitila – Scroviștea. Acest studiu va fundamenta investițiile viitoare și va stabili parametrii tehnici și economici ai proiectului.
În prezent, singura linie de tren Metropolitan operațională este cea care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, funcționând non-stop, cu plecări la o cadență de 40 de minute. Extinderea proiectului către Chitila și Scroviștea va crește considerabil acoperirea și eficiența transportului metropolitan.