Turcii de la Alsim Alarko, după ce au dat-o în bară pe A0, își încearcă norocul și la metrou

Publicat: 14 dec. 2023, 17:00, de Andrei Ceausescu, în News , ? cititori
Turcii de la Alsim Alarko, după ce au dat-o în bară pe A0, își încearcă norocul și la metrou

Secțiunea de sud a Magistralei 6 de metrou a primit astăzi Autorizația de Construire.

Asocierea în participațiune ALSIM ALARKO-MAKYOL, constructorul desemnat de către METROREX S.A. pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, a primit autorizația de construire și va demara execuția lucrărilor în șantier pe 15 decembrie 2023.

Lucrarea face parte din proiectul major de interes public „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 MAI – OTOPENI) (cod SMIS 2014+117704).

Obținerea autorizației de construire a fost anunțată de către Metrorex ca o foarte mare victorie, însă trebuie să privim cu multă circumspecție la constructorii magistralei. Unul dintre ei, Alsim Alarko, trebuia să finalizeze două loturi de pe A0 Sud, Inelul de Centură al Capitalei, încă de acum 9-10 luni, însă din cauza unor probleme legate de rețeta și tehnologia utilizate, au apărut multe fisuri în primul și al doilea strat de asfalt, până la stratul de balast.

Aceste probleme sunt cunoscute la nivel de CNAIR și nimeni nu își asumă o eventuală recepție a lucrării, de frica închisorii. În stratul de balast s-a ”aruncat” neomogen liant stabilizator, astfel încât, pe anumite porțiuni, s-a depășit indicele de 6% si, din această pricină, suprafața devine rigidă, cu potențial mare de fisurare.

Liantul stabilizator trebuie introdus omogen în stratul de balast pe toată lungimea construcției drumului. În plus, constructorului nu îi iese portanța drumului.

Ca să repare tot, costă foarte mulți bani, iar turcii deja au transferat acasă banii încasați până acum de la CNAIR. Dacă se va decide darea în folosință a drumurilor, fără să se intervină pentru omogenizarea stratului de balasat, atunci avem de a face cu nereguli grave.

Se pune întrebarea dacă nu vom avea și la metrou vreo întârziere ca la A0?

Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații.

Secțiunea sud (Lotul 1.1) reprezintă secțiunea cuprinsă între stațiile 1 Mai (existentă) – Tokyo și are un traseu de 6,6 km. Pe lângă stația 1 Mai (existentă), Lotul 1.1 cuprinde șase stații:, Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo; de asemenea, traseul Lotului 1.1 cuprinde și șase interstații: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziției, Expoziției – Piața Montreal, Piața Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo.

Turcii se bat cu pumnii în piept că vor munci bine

„Suntem pregătiți să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO. Pentru început, prezența șantierului se va face simțită la suprafață, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimțit la minim de către participanții la trafic și de către cei din vecinătatea șantierului. După pregătirea terenului de lucru și implementarea organizării de șantier, vor începe lucrările în subteran, TBM-urile vor începe excavările, de la stația Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa”, precizeză Ertuğrul AYDIN, Reprezentantul Antreprenorului în cadrul Asocierii ALSIM ALARKO-MAKYOL.

Valoarea totală a Contractului de Finanțare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanțării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Despre Magistrala 6

Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, făcând legătura între acesta și Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou – Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă se va dezvolta pe direcția N-NV a Capitalei și va traversa Sectorul 1, respectiv următoarele cartiere: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni.

Noua Magistrală este configurată în două secțiuni și va cuprinde în total 12 stații noi. Secțiunea de Sud, 1 Mai – Tokyo, aferentă Lotului 1.1 al proiectului cuprinde o stație comună cu actuala linie M4 și 6 stații noi: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. Secțiunea de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni, aferentă Lotului 1.2 cuprinde stațiile: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni.

Principalele zone traversate sunt: zone rezidențiale, activități comerciale, servicii, zone de transport, zone cu obiective speciale, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potențial pentru construcții (pe Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei, Băneasa, Otopeni), spații verzi și de agrement.

La stația de la șoseaua de centură (Bruxelles), va fi construită o parcare de tip „Park & Ride”, cu aproximativ 500 de locuri, unde conducătorii auto își vor putea lăsa autoturismele pentru a-și continua călătoria cu metroul. La stațiile Pajura, Washington și Paris vor fi construite parcări de tip „Kiss & Go” – folosite pentru staționarea de scurtă durată, pentru a lăsa sau prelua călătorii de la metrou.

Proiectul este cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.