Turismul românesc și căutarea pe Google

Publicat: 28 apr. 2024, 15:00, de Manuela Dumitru, în Dialogurile Puterii , ? cititori
Turismul românesc și căutarea pe Google

De la Traian Bădulescu, ziarist, specialist în turism, am aflat despre turismul românesc că este descoperit cu ajutorul căutării pe internet. ”Turiștii străini au căutat pe Google și au descoperit România, online.”

Este foarte bine că lumea întreagă ne găsește pe internet, dar ar fi  și mai bine să avem și o politică de promovare, așa cum se practică în toată lumea civilizată. Țările cu experiență în turism, care trăiesc din această activitate, se întrec în marketing turistic, sub toate formele.

Traian Bădulescu ne spunea că în perioada pandemiei, organizațiile de turism din Grecia, Bulgaria, Ungaria, Austria, Franța au venit și atunci și s-au promovat la noi prin workshopuri, prin evenimente, seminarii. Noi n-am făcut nimic. Lăsăm la voia întâmplării, la Google și la bunăvoința unor oameni care au venit în România și le-a plăcut și acum ne fac reclamă.

”Bineînțeles că ne favorizează aparițiile pe internet. Dar, ar fi bine ca și Ministerul Turismului să dezvolte din nou un site funcțional și o aplicație de promovare a României. Lucrurile au  început să se miște, în sensul că am avut campanii reușite de outdoor la Paris. Din păcate, la Paris, din cauza procedurilor noastre, nu s-a putut participa la târgul de turism. Am participat la târgul de la Londra. Am avut și clipurile de promovare realizate de cunoscutul jurnalist și realizator TV Charlie Ottley, unul din marii ambasadori neoficiali ai turismului românesc. Am avut participări bune și la târgurile de la Varșovia, Polonia fiind o piață importantă pentru noi, românii. La târgul de turism de afaceri de la Barcelona, Berlin, la Madrid.”

Dar să nu mai vorbim despre participarea noastră la târgul de la New York din 2022. Ei bine, toate standurile aveau perdele negre. Așa e stilul acolo. Dar era un târg în general de afaceri, dar nu e o scuză. Alte țări și-au umplut cum trebuie standul cu plasme cu roll-up-uri, bannere, cu materiale. Din păcate, la noi nu prea s-a lucrat mult în acest sens.

Din fericire, în acest moment, susține Traian Bădulescu ”România are cel mai mare grad, are cea mai mare diferență între gradul de percepție și gradul de satisfacție al turiștilor străini. După ce pleacă de aici, percepția nu mai e negativă, ca în anii 90, când ne gândeam la sărăcie, copii străzii, străzi gri, blocuri gri. E o percepție uneori neutră sau spre zero. E o țară membră UE. Nu prea știm multe despre ea și majoritatea turiștilor străini, când pleacă de aici, pleacă cu sentimentul de uau! Ce interesant a fost!”

România pe Google.

Despre  bunele și relele turismului românesc, la ora 19.00 la Dialogurile Puterii cu Traian Bădulescu