La eveniment, principalii operatori globali și furnizori de echipamente au făcut schimb de idei cu privire la o gamă largă de subiecte – inclusiv construcția infrastructurii de rețea, economia digitală regională, aplicarea soluțiilor de succes și extinderea spațiului de creștere a industriei. De asemenea, participanții au împărtășit cele mai bune practici și au discutat despre cum se poate aprofunda cooperarea în afaceri.
Ediția UBBF din acest an se desfășoară pe parcursul a două zile, timp în care se țin simultan mai multe discursuri principale și sesiuni axate pe rețele fixe. Profesioniștii din guverne, întreprinderi, operatori și mediul academic au discutat și au schimbat idei referitoare la starea actuală a dezvoltării rețelei de ultra-broadband și la noile provocări cu care s-au confruntat, împărtășind în același timp idei conexe și povești de succes.
„Conectivitatea este mai mult decât o extindere a funcțiilor; mai important, este o legătură emoțională”, a declarat Ryan Ding, director executiv și președinte al Carrier Business Group, Huawei, în discursul său. „Cu mai bine de 170 de ani în urmă, a fost pus primul cablu submarin din lume, care a trimis primul semnal de comunicații peste ocean. Acesta a fost un mare pas înainte pentru omenire. Acum aproximativ 20 de ani, viteza conexiunii depășea 32 Kbps, iar videoclipurile au început să depășească mesajele textul ca principala formă de trafic de date, permițându-ne să comunicăm cum nu mai comunicasem niciodată”, a adăugat el. Conectivitatea „face ca lumea să fie un loc mai bun”, a mai afirmat acesta.
Valoarea conectivității este redefinită de societate, iar dezvoltarea industriei este în creștere. În discursul său, Peng Song, președintele departamentului global de vânzări de marketing și soluții la Huawei, a definit și a elaborat modelul Huawei pentru Acoperire / Arhitectură / Convergență (C.A.F). Peng a subliniat modul în care conectivitatea ar trebui extinsă în interiorul fiecărei case și a fiecărei întreprinderi și să convergă cu cloud pentru a „îndeplini atât cerințele prezente cât și cele viitoare”. „Construirea competitivității conectivității pe baza modelului C.A.F este cheia unei noi creșteri.”
Kevin Hu, președintele liniei de produse pentru comunicații de date a Huawei, a explicat că digitalizarea, deși îmbunătățește confortul, a introdus și multe provocări în rețelele existente. De exemplu, din cauza spațiului limitat în interiorul unei camere de echipamente CO, este dificil pentru nodurile existente să ofere capacități complete de procesare a serviciilor. Relațiile de rezolvare fixe dintre resurse și rețele fac dificilă programarea flexibilă a traficului inter-DC. Operațiunile de servicii hibride ale rețelelor existente sunt slab echipate pentru a satisface cerințele de servicii diferențiate de astăzi. Pentru a aborda provocările de rețea cu care se confruntă clienții în timpul transformării digitale, Huawei a introdus soluția sa de rețea inteligentă în cloud, care oferă patru noi capacități – CO super-edge pentru toate serviciile, tenant-level hard slicing, programabilitate de rețea prin SRv6 și integrare în rețea cloud. Această soluție maximizează valoarea resurselor rețelei operatorilor și avantajele complementare ale cloud-ului și rețelei, ajutând operatorii să construiască o arhitectură de servicii DICT care să includă integrarea cloud-rețea.
La conferință, Kevin Hu a introdus și routerele inteligente din seria NetEngine pentru toate scenariile, ajutând operatorii să construiască rețele cloud inteligente în era digitală. Aceste dispozitive includ routere inteligente de acces cloud (seria NetEngine A800), routere de agregare all-service (seria NetEngine 8000 M) și routere backbone inteligente (NetEngine 8000 X16).
În prezent, operatorii globali își măresc continuu investițiile în fibre optice, îmbunătățesc calitatea benzii largi și dezvoltă servicii precum linii private premium FTTR și OTN pentru a spori veniturile din rețelele fixe. Ca element fundamental al orașelor verzi și inteligente, rețelele țintă optice au devenit treptat un consens al industriei. Cu toate acestea, în procesul de construire a rețelelor optice țintă pentru orașele inteligente, operatorii încă se confruntă cu dificultăți precum costuri ridicate, furnizarea lentă a serviciilor și gestionarea dificilă a construcției FTTH ODN. În plus, implementarea dispozitivelor, evoluția rețelei și dezvoltarea de servicii noi reprezintă, de asemenea, preocupări urgente.
La conferință, Bill Wang, vicepreședinte al liniei de produse optice Huawei, a spus: „Pentru a depăși aceste provocări, Huawei a lansat produsele din seria Digital QuickODN (DQ ODN) și Edge OTN. Aceste produse au fost concepute pentru a ajuta operatorii să construiască rapid rețele optice țintă care sunt vizibile și gestionabile de la un capăt la altul, reduc foarte mult costurile de operare și mentenanță ale operatorilor și oferă acces de mare viteză în lumea digitală pentru diverse industrii și gospodării. Ele pot ajuta operatorii să extindă piața serviciilor pentru companii, să îmbunătățească experiența de bandă largă la domiciliu, să reducă costurile și să crească veniturile.
La conferință, următorii vorbitori notabili au susținut discursuri principale și și-au împărtășit ideile și cazurile de aplicații de succes ale soluțiilor și produselor Huawei în domeniul rețelei fixe: Doreen Bogdan-Martin (Directorul Biroului de Dezvoltare a Telecomunicațiilor al UIT), Bocar A. BA (CEO al SAMENA Telecommunications Council), Ricardo Varzielas (CFO al MTN GlobalConnect), Per Morten Torvildsen (președintele consiliului de administrație al GlobalConnect), Bader Abdullah Allhieb (vicepreședintele Departamentului de infrastructură al STC), Alaa A. Malki (CTO al Mobily Etihad Etisalat), și Waqar Mahmood (CTO al Comisiei de învățământ superior din Pakistan).
În 2014, pentru a promova dezvoltarea durabilă a industriei globale de rețele fixe ultra-broadband, Huawei a lansat Forumul Ultra-Broadband (UBBF) împreună cu Comisia pentru bandă largă (înființată în comun de ITU și UNESCO) și operatori regionali de top. Forumul își propune să construiască o platformă de dialog la nivel înalt, concentrându-se pe schimbul de experiență în ultra-broadband, cooperare între industrii și promovarea întregii industrii, pentru a dezlănțui potențialul ultra-broadband și beneficiile pentru operatorii, consumatorii și furnizorii de conținut.
UBBF a avut eduții de succes în fiecare an de la înființarea sa, în 2014, și a devenit cel mai important eveniment care conduce dezvoltarea industriei ultra-broadband.