Ucrainenii anunță și se plâng că România va restricționa transportul pe canalul Sulina

Publicat: 29 oct. 2025, 14:43, de Cristian Matache, în Transporturi , ? cititori
Ucrainenii anunță și se plâng că România va restricționa transportul pe canalul Sulina
Sursa foto: https://usm.media/

Începând cu 1 noiembrie 2025, România va implementa măsuri de siguranță pe Canalul Sulina, care vor limita trecerea navelor care transportă mărfuri periculoase la două nave pe zi. Decizia are scopul declarat de a preveni accidentele și de a proteja mediul în zona Dunării.

Informația a fost făcută publică de Kateryna Kononenko, manager de operațiuni la Avalon Shipping. Inițial, spune aceastam, se estima că restricțiile se vor aplica doar navelor care se îndreaptă către porturile Brăila și Galați. Noile date arată însă că regula se va extinde la toate navele care transportă substanțe periculoase, indiferent de portul de destinație sau tipul de marfă periculoasă.

Măsurile vor fi aplicate preponderent în orele dimineții, ceea ce ar putea genera cozi de una-două zile la intrarea în canal, conform sursei. Restricțiile nu vor afecta transporturile de cereale sau alte mărfuri considerate sigure, care vor putea circula liber prin canal.

Cine ar putea fi afectat

  • Operatorii de transport maritim și fluvial care folosesc Canalul Sulina pentru nave cu mărfuri periculoase, inclusiv substanțe chimice, combustibili sau alte materiale inflamabile sau toxice;
  • Transportatorii și expeditorii internaționali, inclusiv companii ucrainene, românești sau din alte țări care folosesc această rută pentru a-și trimite mărfurile;
  • Clienții și industriile care depind de livrările de mărfuri periculoase, deoarece întârzierile și limitarea trecerilor pot afecta termenele de livrare și pot crește costurile logistice;
  • Porturile și infrastructura de manipulare din România și din regiunea dunăreană, care vor trebui să gestioneze navele aflate în așteptare și să adapteze programul de operare la noile restricții.

Potrivit informațiilor disponibile, măsurile sunt de siguranță și nu fac distincție în funcție de naționalitatea navei sau a companiei. Astfel, toate navele care transportă mărfuri periculoase – indiferent dacă sunt ucrainene, românești sau internaționale – vor fi afectate de restricții.