Un nou lanț de drogherii vine în România. Ce vinde şi la ce preţuri

Publicat: 04 sept. 2025, 20:39, de Anamaria Ionel, în ACTUALITATE , ? cititori
Un nou lanț de drogherii vine în România. Ce vinde şi la ce preţuri
Sursa foto: Facebook

Românii vor avea mai multe opțiuni la cumpărături în curând. REWE, gigantul german care deține Penny, pregătește lansarea drogheriilor BIPA în România, rivalul direct al DM. Consumatorii vor găsi mii de produse de beauty, sănătate și îngrijire, la prețuri accesibile.

Intrarea pe piața locală este programată pentru 2026, iar proiectul marchează o nouă etapă în diversificarea portofoliului REWE în România, cu intenția de a concura direct cu DM drogerie markt, liderul actual din acest segment.

Ce este BIPA

BIPA este un retailer specializat în produse de îngrijire personală, frumusețe și sănătate, poziționat în zona prețurilor accesibile. Compania deține în prezent peste 500 de magazine în Austria și 139 în Croația, având un portofoliu de aproximativ 15.000 de articole. Printre acestea se numără și branduri proprii precum BI CARE, BI COMFORT sau LOOK BY BIPA, care au contribuit la consolidarea reputației companiei pe piețele unde este prezentă.

Succesul BIPA în Croația este considerat unul dintre cele mai notabile proiecte de expansiune ale Grupului REWE, compania devenind acolo una dintre cele mai de succes divizii internaționale ale grupului. Potrivit estimărilor, doar în Austria și Croația BIPA va depăși în 2025 pragul de un miliard de euro cifră de afaceri.

Planurile pentru România

Intrarea BIPA în România va fi marcată de o campanie de recrutare de amploare, compania pregătind angajări în mai multe orașe. Primele magazine vor fi deschise în București, Ilfov și Pitești. Printre posturile scoase la concurs se numără:

  • Manageri de magazine, cu experiență în retail și coordonarea echipelor;
  • District Manager, pentru candidați cu minimum trei ani de experiență în retail management și cunoștințe solide de legislația muncii;
  • Technical Purchaser, pentru persoane cu studii medii și permis de conducere categoria B;
  • Project Manager Expansion, cu experiență în project management, imobiliare sau construcții;
  • Social Media & Digital Specialist, post care presupune cel puțin patru ani de experiență și cunoașterea limbii engleze la nivel avansat.

BIPA oferă viitorilor angajați beneficii atractive, precum zile suplimentare de concediu, tichete de masă și asigurare medicală privată.

La nivel de conducere, REWE a numit deja un responsabil pentru piața locală. Începând cu 1 iunie 2025, Martin Gaber a preluat funcția de Managing Director BIPA România, urmând să coordoneze dezvoltarea și extinderea rețelei.

Experiența REWE pe piața românească

REWE nu este un nume necunoscut consumatorilor români. Compania operează rețeaua de supermarketuri Penny, cu 418 unități deschise în întreaga țară și aproximativ 7.500 de angajați. Penny a devenit un brand familiar și stabil pentru consumatorii din România, poziționat pe segmentul discounterilor, cu focus pe prețuri competitive și produse accesibile.

Succesul Penny oferă REWE încredere că și BIPA poate cuceri piața românească, în condițiile în care segmentul de produse de îngrijire personală și frumusețe este în plină dezvoltare. Intrarea pe acest sector va intensifica competiția cu DM drogerie markt, dar și cu jucători precum Sephora, Douglas sau lanțurile de farmacii care și-au extins gama de produse cosmetice și de beauty.

De la Billa la BIPA

Lanțul BIPA a fost fondat la începutul anilor ’80 ca o companie-soră a Billa, de către omul de afaceri austriac Karl Wlaschek, decedat în 2015. În 1996, compania a fost achiziționată de Grupul REWE, iar peste un deceniu, în 2007, a pătruns și pe piața croată, unde s-a extins rapid. În prezent, cele 139 de magazine BIPA din Croația au peste 860 de angajați și reprezintă un model de succes pentru expansiunea pe alte piețe europene.

Primul magazin BIPA din România urmează să fie inaugurat în 2026, dar pregătirile au început deja prin recrutări și planuri de extindere. Oficialii grupului german transmit că obiectivul este să construiască o rețea solidă și să aducă în România experiența unui brand recunoscut în Europa Centrală și de Est.

Pentru consumatori, apariția BIPA înseamnă mai multe opțiuni și o competiție mai intensă pe piața produselor de îngrijire și frumusețe. Pentru piața muncii, înseamnă noi oportunități de angajare și beneficii pentru cei care vor face parte din echipă.

Astfel, 2026 se anunță un an important pentru retailul românesc, cu REWE pregătit să își dubleze impactul local prin intrarea BIPA și să concureze de la egal la egal cu numele deja consacrate din domeniu.