Un nou sistem de facturare electronică va fi implementat de Ministerul Finanțelor

Publicat: 29 sept. 2021, 16:46, de Cezar Amariei, în ESENȚIAL , ? cititori
Un nou sistem de facturare electronică va fi implementat de Ministerul Finanțelor
Factura

Ministerul Finanţelor va implementa în perioada imediat următoare, în cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronică – e-factură – care va permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor emise de agenţii economici în relaţia cu instituţiile statului, a anunţat, miercuri, Lucian Heiuş, secretar de stat în MF, la lansarea lucrării „Carta Albă a IMM-urilor din România”.

Dincolo de problemele cauzate de criza sanitară, cercetările arată că 30% dintre IMM-uri consideră că mediul de afaceri este favorabil, una dintre marile probleme fiind birocraţia. Această perioadă ne-a oferit un bun prilej pentru a impune noi metode de lucru în diverse zone ale administraţiei centrale şi locale. IMM-urile dispun acum de mai multe mijloace electronice de interacţiune cu autorităţile şi vom continua să consolidăm digitalizarea administraţiei pentru a elimina celebrele cozi la ghişee. Astfel că, în perioada imediat următoare, Ministerul Finanţelor va implementa în cadrul unui program pilot un sistem de facturare electronică, care va permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor emise de agenţii economici în relaţia cu instituţiile statului, proiectul e-factură„, a spus Heiuş.

În context, acesta a subliniat că nu doar nivelul impozitelor este esenţial pentru anumite afaceri, ci şi dificultatea de a le plăti, dar şi timpul consumat în „hăţişul birocratic”.

Dumneavoastră trebuie să alocaţi mai puţină energie şi mai puţin timp şi mai puţini bani, bineînţeles, în interacţiunea cu statul, pentru a putea dedica toate aceste resurse afacerilor pe care le conduceţi. Sunt convins că reducerea birocraţiei şi stimularea interacţiunii digitale cu administraţia vor genera efecte cu adevărat benefice şi vă vor demonstra preocuparea permanentă a Guvernului pentru problemele cu care vă confruntaţi. Nu doar nivelul impozitelor este un element esenţial pentru anumite afaceri, ci şi/sau mai degrabă dificultatea de a le plăti şi timpul consumat în hăţişul birocratic. În calitate de întreprinzători, asiguraţi peste 1,3 milioane de angajaţi şi aveţi o cifră de afaceri totală de peste 150 de miliarde de euro. Vă asigur că vocea dumneavoastră, a oamenilor de afaceri din România, este ascultată şi i se acordă atenţia cuvenită în cadrul Ministerului Finanţelor„, le-a transmis Heiuş oamenilor de afaceri.

Secretarul de stat a dat asigurări că problemele mediului de afaceri „rămân o prioritate pentru Ministerul Finanţelor”, iar relaţia cu ANAF „se va perfecţiona, se va moderniza şi se va globaliza în anii care vor urma”.

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) a lansat miercuri, online, cea de-a 19-a ediţie a lucrării „Carta Albă a IMM-urilor din România”.

Documentul a intervievat peste 800 de antreprenori şi va prezenta situaţia de ansamblu a mediului de afaceri în anul 2021, efectele COVID asupra IMM-urilor, dificultăţile cu care se confruntă acestea, nevoile şi sursele lor de finanţare, modalitatea în care inovează, intenţia de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care ţin cont în alegerea partenerului de business.