Un nou tronson de cale ferată va fi modernizat! CFR a semnat contractul de 2,1 miliarde lei

Publicat: 11 dec. 2025, 20:12, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Un nou tronson de cale ferată va fi modernizat! CFR a semnat contractul de 2,1 miliarde lei
Foto: Facebook Ciprian Șerban

Un nou tronson de cale ferată va fi modernizat. CFR SA a semnat, astăzi, contractul pentru modernizarea tronsonului Poarta – Caransebeș, parte esențială a coridorului feroviar Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, a anunțat ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.

Potrivit unei postări pe Facebook a șefului de la Transporturi, proiectul ridică linia la standarde europene, asigurând călătorii mai rapide și mai sigure, creșterea capacității de transport marfă și o infrastructură pregătită pentru viitor.

Un nou tronson de cale ferată va fi modernizat

„Modernizare majoră pe calea ferată, în zona Caransebeș. CFR SA a semnat, astăzi, contractul pentru modernizarea tronsonului Poarta – Caransebeș, parte esențială a coridorului feroviar Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș.

Valoarea contractului: peste 2,1 miliarde lei.

Execuție: Asocierea IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ș. – Rotary Construcții Mentenanță S.A.

Finanțare: Programul Transport 2021–2027, buget de stat și surse nerambursabile.

Lucrările presupun:

  • Modernizare completă și electrificare la 25 kV
  • Implementare ERTMS nivel 2
  • Reabilitare tuneluri Feneș și Tîmpa + construcție două tuneluri noi
  • Peroane moderne de 400 m în toate stațiile
  • Lucrări de semnalizare, telecomunicații și reducere a zgomotului
  • Creștere viteză de circulație până la 120 km/h“, a anunțat ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.

Contractul presupune proiectarea și execuția lucrărilor la obiectivul „Reabilitarea liniei Craiova – Drobeta Turnu Severin–Caransebeș“, Lot 6: Cap X Postul de Oprire Nou Poarta – Caransebeș, km 436+887 – km 474+046,53.

Ofertantul câștigător, asocierea IC Içtaş Inşaat și Rotary Construcții Mentenanță S.A., lider IC Içtaş Inşaat, are la dispoziție 12 luni pentru documentații tehnice și 60 de luni pentru execuția lucrărilor. Alte 120 de luni reprezintă garanția lucrărilor, iar 3 luni activități post-recepție.

Prin acest proiect, linia feroviară va respecta standardele europene, va crește siguranța circulației și mobilitatea pentru pasageri și marfă pe coridorul strategic Craiova – Caransebeș.

Citește și: CNAIR mai face un pas spre implementarea sistemului e-SIGUR. Demarează licitația pentru montarea a 400 de camere video cu radar