Unde petrec românii de Sf. Maria. Cele mai căutate destinații de vacanță
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2020/07/Last-Names-Greece.jpg)
În acest an, majoritatea turiștilor români care și-au planificat concediul de Sfânta Maria au optat pentru sejururi de șapte nopți, cu plecări imediat înainte sau chiar în ziua de 15 august. City-break-urile au fost mai puțin căutate, iar mulți români au considerat această perioadă drept principalul concediu al verii.
Românii aleg vacanțe mai lungi și mai aproape de casă de Sfânta Maria
Conform specialiștilor, pentru a găsi pachete la prețuri cât mai accesibile, o parte dintre turiști și-au rezervat vacanțele cu șase până la nouă luni în avans. În sezonul estival 2025, pachetele cu zbor charter direct, cu durate de maximum două ore și prețuri între 350 și 1.200 de euro de persoană, au dominat cererea.
Destinații preferate
Destinațiile preferate includ insulele grecești, Grecia continentală (Thassos, Halkidiki), Turcia (Antalya, Bodrum, Kusadasi, Marmaris), litoralul spaniol (Mallorca, Ibiza, Insulele Canare), litoralul bulgar (Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach, Sozopol) și stațiuni din România, atât de litoral, cât și montane.
Printre destinațiile vedetă se numără Lesbos și Skiathos în Grecia, precum și insula italiană Ischia. Turiștii sunt atrași de plaje cu nisip fin și ape limpezi, sate tradiționale și preparate locale, precum și de posibilitatea de a se bucura de vacanțe relaxante, cu raport bun între calitate și preț.
În ceea ce privește opțiunile disponibile în august și septembrie, prețurile pentru sejururile de o săptămână variază, de exemplu:
-
Skiathos: de la 374 euro/persoană pentru cazare la vilă și de la 1.169 euro/persoană la hotel de 4 stele cu demipensiune;
-
Lesbos: de la 349 euro/persoană la vilă și de la 524 euro/persoană la hotel de 3 stele cu mic-dejun;
-
Ischia: de la 784 euro/persoană la hotel de 4 stele cu demipensiune.
Turiștii români aleg, în special, destinații apropiate, accesibile prin zbor direct, cu servicii bune și prețuri corecte, punând accent pe experiența de vacanță și nu pe lux. Cercetările arată că aceștia sunt conectați digital, informându-se în detaliu înainte de a lua decizia finală și preferând transparența și claritatea în ofertele agențiilor de turism.
În concluzie, vacanțele de Sfânta Maria reflectă o tendință a românilor de a planifica cu atenție concediile, de a căuta destinații accesibile și confortabile și de a pune accent pe experiență și relaxare în sezonul estival.