Ungaria vrea anularea dispozițiilor UE care îi dezavantajează pe transportatorii rutieri


Guvernul Ungariei solicită Curții de Justiție a Uniunii Europene, anularea mai multor dispoziții ale Pachetului Mobilitate, care stabilesc sarcini financiare și administrative disproporționate pentru companiile europene de transport.

Unele dintre cerințe sunt discriminatorii și contravin obiectivelor UE privind protejarea climei iar alte prevederi sunt pur și simplu imposibil de respectat, a precizat Ministerul Inovării și Tehnologiei din Ungaria.

În vara acestui an Parlamentul și Consiliul European au adoptat noi reguli cu privire la transportul rutier, care ar urma să intre în vigoare din luna februarie 2022, în ciuda opoziției unor state membre, printre care România și Ungaria. Statele contestatare consideră că noile dispoziții oferă rezolvări greșite la problemele existente și duc chiar la îngreunarea situației transportatorilor.

Noua legislație, care contravine libertăților fundamentale cu privire la angajare și la libera circulație a mărfurilor și serviciilor, va aduce limitări pieței unice a UE și piețelor naționale. Măsurile nu apără interesele transportatorilor din Europa de Vest, ci favorizează companiile din afara UE, care nu pot fi obligate să respecte normele europene.

Situația va provoca daune economice statelor membre și va înrăutăți siguranța rutieră a cetățenilor europeni. În plus, creșterea birocrației și a costurilor pentru transportatori, atât la nivelul UE, cât si la nivel național, va face si mai dificilă relansarea economiei în această perioadă de criză cauzată de pandemie, afirmă oficialii de la Budapesta.

Subminarea economiei interne

Ministrului ungar al Justiției a avertizat că măsurile protecționiste subminează piața internă pe care se bazează Uniunea Europeană și că acestea vor avea consecințe imprevizibile.

La rândul său, un secretar de stat responsabil pentru transporturi în Ministerului ungar al Inovației și Tehnologiei, a atras atenția că protejarea sectorului transporturilor este de o importanță capitală pentru Guvernul de la Budapesta, deoarece acesta contribuie cu peste 6% la produsul intern brut al țării. El a adăugat că 95% dintre transportatorii rutieri maghiari care furnizează servicii de transport internațional sunt întreprinzători mici și mijlocii care vor fi afectați disproporționat de noile măsuri aplicabile din februarie 2022.

România se opune la rândul său constant adoptării noilor prevederi, alături de Ungaria, Bulgaria, Cipru, Estonia, Polonia, Letonia, Lituania și Malta. O parte din aceste state au anunțat cu mai multe ocazii că vor înainta procese similare, independent sau împreună cu un alt stat membru.

Deși procesele pot dura până la un an și jumătate, o hotărâre în aceste cazuri poate fi luată înainte ca noile dispoziții ale Pachetului Mobilitate să intre în vigoare.

Mai multe articole...

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole