Vânzările de produse de lux vor înregistra cea mai mare scădere din istorie în 2020, din cauza pandemiei

Publicat: 19 nov. 2020, 07:00, de Mihaela Ionescu, în ACTUALITATE , ? cititori
Vânzările de produse de lux vor înregistra cea mai mare scădere din istorie în 2020, din cauza pandemiei
Euro

Vânzările de produse personale de lux vor scădea cu 23% în acest an, până la 217 miliarde de euro, scădere generată de pandemia de coronavirus. Aceasta este cea mai mare scădere înregistrată vreodată, a anunțat firma de consultant Bain & Company, conform Reuters.

Chiar dacă vânzările produselor de lux din China a crescut, după ridicarea anumitor restricții, cel de-al doilea val de infecții cu Covid-19 care a apărut în Europa și SUA în octombrie a condus la noi restricții și închideri de magazine, motiv pentru care vânzările au fost din nou afectate. Mai mult, incertitudinea provocată de alegerile prezidenţiale din SUA a afectat şi ea încrederea consumatorilor, potrivit agerpres.ro, care citează Reuters.com.

Sunt și vești bune

Sunt și vești bune pentru producătorii de articole de lux. În China, vânzările au crescut 45%, până la 44 miliarde de euro în acest an. Potrivit analiştilor de la Bain, China ar putea devein cea mai mare piaţă din lume pentru produsele de lux în 2025, pe măsură ce consumatorii chinezi înstăriţi vor călători mai puţin şi vor cheltui mai mult acasă.

„Avem o lume cu două viteze, în condiţiile în care Europa şi SUA au fost serios lovite de cel de-al doilea val al pandemiei precum şi de incertitudinea socială şi politică, în timp ce China accelerează fără întrerupere”, susţine Federica Levato, partener la Bain.

Potrivit firmei de consultanţă, criza generată de pandemia de coronavirus a accelerat trei tendinţe, în condiţiile în care achiziţiile online de produse de lux s-au dublat, de la 12% în 2019 la 23% în 2020, iar comerţul electronic urmează să devină canalul principal pentru cheltuieli globale cu produse de lux în 2025.

De asemenea, limitarea călătoriilor internaţionale i-a făcut pe oameni să cumpere mai mult din ţările lor de reşedinţă, iar cumpărătorii născuţi începând din 1981, Generaţia Z, sunt responsabili în prezent pentru aproape 60% din achiziţiile totale de produse de lux.

Bain & Company se aşteaptă ca piaţa globală a produselor de lux să revină la nivelul din 2019 abia la finele lui 2022 sau începutul lui 2013, graţie creşterii vânzărilor digitale şi evoluţiilor solide din China.