Vicepreședintele ASF, Cristian Roșu, trebuie să ofere urgent explicații în fața Parlamentului României și în fața organelor judiciare!

Parlamentul României se face că nu vede ce se întâmplă în sectorul de asigurări al ASF condus de Cristian Roșu.

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din Romania (C.O.T.A.R.) a luat act de comunicatul de presă transmis de către Autoritatea de Supraveghere Financiară din data de 08.08.2022, a cărui realitate prezentată a pieței de asigurări ridică mari semne de întrebare cu privire la profesionalismul și etica așa-zișilor specialiști responsabili de sectorul de asigurări din cadrul ASF.

Pentru o corectă informare a românilor care plătesc în mod obligatoriu un RCA, informațiile reale despre această piață de asigurări le găsesc ascunse în stufoasele rapoartele financiare realizate de către instituțiile europene și care reflectă o realitate șocantă.

Cu sprijinul ASF și pe spatele șoferilor români care au plătit un RCA majorat cu 250%, companiile de asigurări din România, au devenit cele mai profitabile din întreaga Uniune Europeană. Cheltuielile administrative ale firmelor de asigurări din România sunt cele mai ridicate din întreaga Uniune Europeană.

În cadrul raportului realizat de către EIOPA, în România, din 100 de lei colectați din RCA de la șoferii romani, 56 de lei reprezintă cheltuielile firmelor de asigurări, care sunt veșnic în pierdere din România și achită un impozit dubios de mic sau nu achită impozit deloc.

„Pe de altă parte, comparația între state, realizată pe baza datelor publicate de EIOPA (European Insurance Overview, 2021), arată că în România a fost înregistrată cea mai mare valoare mediană a ratei cheltuielilor societăților de asigurare, de 56% (în anul 2020), urmată de Cehia (52%), Slovacia (51%) și Grecia (49%).” – pagina 97 din Raportul privind stabilitatea piețelor financiare nebancare.

Există țări în Uniunea Europeana, unde rata cheltuielilor firmelor de asigurări este de doar 14%, așa cum este cazul Luxemburgului: “La polul opus, se situa Luxemburg cu o mediană a ratei cheltuielilor de doar 14%.” – pagina 97 din Raportul privind stabilitatea piețelor financiare nebancare.

Pe înțelesul tuturor cititorilor, din prețul RCA, firmele de asigurări au cheltuieli cu plata despăgubirilor și așa-numitele cheltuieli administrative.

Avem pe de o parte exemplul toxic al României, în care companiile de asigurări își umflă artificial cheltuielile administrative, ajungând ca România să fie nr. 1 în Europa (cu 56%  cheltuieli administrative) când vine vorba de cheltuielile supradimensionate ale firmelor de asigurări.

De cealaltă parte, ne raportăm la țări în care instituțiile chiar funcționează și lucrează în interesul cetățenilor săi, în care, aceleași firme de asigurări au cheltuieli administrative de 4 ori mai reduse, așa cum este cazul Luxemburgului.

De asemenea, companiile de asigurări din România achită cel mai mic cost al despăgubirilor din Uniunea Europeană, raportat la valoarea primelor încasate din RCA, acesta fiind de 37%.

Practic, din fiecare 100 de lei încasați din RCA-ul plătit de șoferul român, DOAR 37 de lei reprezintă cheltuielile cu plata despăgubirilor companiilor de asigurări.

Conform raportului European Insurance Overview – 2021 publicat de EIOPA (octombrie 2021), România a înregistrat în anul 2020 cea mai mică valoare mediană a ratei daunei, calculată ca raportul dintre daunele plătite și primele câștigate, aferentă activității de asigurări generale, comparativ cu celelalte state europene.”

În mod firesc, în țările care înregistrează cel mai scăzut nivel al corupției și cel mai înalt nivel de trai din Europa, acest lucru nu este posibil, companiile de asigurări înregistrând valori duble ale costului despăgubirilor raportat la prețul RCA. Exemplu Islanda – cheltuielile cu despăgubirile reprezintă 76 de lei din 100 de lei încasați din RCA.

La polul opus, în Islanda (76%), Franța (70%), Olanda (62%) și Norvegia (61%), s-au înregistrat cele mai mari valori mediane ale ratei daunei.” – extras din Raport.

Cu toate aceste informații grave pentru șoferii români, pe care le aflăm din rapoartele instituțiilor internaționale (EIOPA) și nicidecum de către cele din Romania, partea cu adevărat înfiorătoare este următoarea:

  1. Raportul European Insurance Overview – 2021 publicat de EIOPA (octombrie 2021) face referire la analiza pieței de asigurări din România la nivelul anului 2020! Datele prezentate mai sus sunt de acum 2 ani, cu un an înainte de intrarea în faliment a firmei City Insurance și cu 10 luni înainte de majorarea prețului RCA cu 250% care a avut loc în România.

Practic, toată gargara transmisă de către vicepreședintele ASF, Cristian Roșu, alături de președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu și materialele mincinoase prezentate în presă de către companiile de asigurări din România, arată o singură concluzie: România este o țară prădată și predata multinaționalelor, cu sprijinul instituțiilor plătite din bani publici, iar informațiile reale despre domeniul financiar le găsim doar în cadrul rapoartelor realizate de către instituțiile internaționale. Cu această ocazie, am aflat adevărul: acum 2 ani de zile, când plăteam cu toții un RCA mai ieftin cu 65%, companiile de asigurări aveau cheltuieli cu despăgubirile de DOAR 37 DE LEI la fiecare 100 lei încasași. Acum 2 ani, când încă nu intrase în faliment City Insurance, piața de asigurări din România înregistra cele mai mici cheltuieli din Uniunea Europeana cu daunele, raportate la veniturile încasate! În concluzie, NU ERA NECESARĂ NICIO MAJORARE A PREȚULUI RCA! În cazul majorării prețului RCA vorbim despre LĂCOMIA PURĂ a firmelor de asigurări, susținută în mod continuu de Cristian Roșu, Vicepreședinte ASF, Bogdan Chirițoiu, Președinte al Consiliului Concurenței și de alți șefi de instituții de forță din România!” – a declarat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

O ultimă “petardă de presă” a fost transmisă de către ASF în comunicatul din data de 8 august 2022, în care instituția se laudă atât pe sine, cât și performanțele firmei Euroins.

Eficiența măsurilor fără precedent, luate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) atât în ceea ce privește legislația în domeniu, cât și în ceea ce privește activitatea de control și supraveghere, este confirmată de datele preliminare raportate de firmele de asigurare pentru primele 6 luni din 2022.”

Comportamentul Euroins este și rezultatul acțiunilor Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.), care a fost activă prin supraveghere permanentă și acțiuni de control, unele soldate cu sancțiuni.”

În comunicatul de presă vicepreședintele ASF Cristian Roșu a uitat să spună că în urma falimentului City Insurance au rămas sute de mii de păgubiți, iar FGA, care se află în subordinea directă a domnului Roșu, ne-a anunțat că analizează aproximativ 3000 de dosare dauna / lună, ceea ce înseamnă că va dura cel puțin 5 ani de zile până când păgubiții vor putea spera la eventuale încasări.

Nu în ultimul rând, dl Roșu a uitat să ne explice că, urmare a creșterii nejustificate a poliței RCA, peste 50.000 de asigurați au fost încadrați pe nedrept la categoria cu risc ridicat deși aceștia aveau bonus și în mod normal nu ar fi trebuie incluși în această categorie.

Reamintim „onorabilului și integrului” consiliu al ASF ca Euroins are cea mai mare cotă în piața RCA, achită în continuare daunele după bunul plac, este de peste 3 ani consecutivi campioana reclamațiilor, societatea înregistrează peste 70 000 de litigii în instanță cu consumatorii și pierde peste 95% dintre procesele din instanță. Societatea are grave probleme atât cu constituire rezervelor de daună, cât și cu contractele de reasigurare, are cele mai multe litigii înregistrate la Sal-Fin și are de câteva ori pe lună conturile blocate de executori judecătorești, aceștia negăsind banii societății în conturile din România, deoarece societatea de asigurări bulgărească transferă sub supravegherea ASF, ANAF și Oficiul împotriva spălării banilor, peste 90% din sumele încasate din RCA, în conturi din afara României, așa cum este scris inclusiv în rapoartele de control ale ASF-ului.

Domnule Cristian Roșu, vicepreședinte ASF, vedeți că iar vă încurcați în cifre și minciuni, la fel cum ați făcut și în cazul firmei City Insurance, iar afirmațiile dumneavoastră care prezintă o realitate grav cosmetizată de către dvs. ar trebui cercetate pentru a se stabili dacă nu cumva se încadrează la art. 404 – Comunicarea de informații false din Codul Penal. Solicităm de urgență sesizarea Parlamentului României și a organelor judiciare!” – a precizat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

1 COMENTARIU

  1. Desi sunt sofer profesionist de 35 de ani, desi am calificativul B8 si desi cu masina mea nu am nicio dauna din anul 2008, totusi javrele astea mi-au dublat polita RCA de la 731 lei pt un an la 1560 lei cea mai ieftina! Nu mai fac nicio polita RCA iar in caz ca ma prinde politia si ma amendeaza etc, am toate numele celor din consiliul de administratie al ASF. Care imi iese primul in cale, va avea o discutie cu mine nu tocmai amicala! Cu salariile voastre astronomice… v-am zis, unul tot prind dintre voi!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...