VW lucrează la o copie electrică a VW Bus, denumită ID.Buzz

Publicat: 01 mart. 2021, 10:00, de Răzvan Zamfir, în LIFESTYLE
VW lucrează la o copie electrică a VW Bus, denumită ID.Buzz

Primul vehicul Volkswagen dotat cu self-driving va fi ID.Buzz, reinventarea VW Bus, celebrul microbuz al hipioților din anii ’60-’70. Potrivit lui Christian Senger, șeful conducerii autonome Volkswagen, aceste mașini, care vor fi lansate în 2022, și vor apărea cu conducere autonomă din 2025.

„Anul acesta, pentru prima dată, desfășurăm teste pe teren în Germania, în care sistemul de conducere automată de către Argo AI va fi utilizat într-o versiune a viitorului ID. Buzz de Volkswagen Commercial Vehicule. Scopul este de a dezvolta un concept de ride-hailing și pooling similar cu ceea ce oferă MOIA astăzi. La mijlocul acestui deceniu, clienții noștri vor avea apoi posibilitatea de a fi duși la destinație în orașe selectate cu vehicule autonome. ca parte a cooperării lor”, a spus Christian Senger.

Ford și Volkswagen Commercial Vehicles (WVCV) au investit în mod egal în Argo AI, o companie specializată în platforme software pentru conducerea autonomă. Scopul: dezvoltarea și utilizarea consecventă și rapidă a sistemelor autonome. Pe lângă investiția inițială de un miliard de dolari, Volkswagen a adus și filiala sa AID (Autonom Intelligent Driving) în Argo AI.

Volkswagen Commercial Vehicles face următorul pas semnificativ către viitorul mobilității autonome. Marca vehiculelor comerciale este responsabilă pentru dezvoltarea sistemelor complet autonome și utilizarea lor comercială în zonele urbane. VWCV va dezvolta și construi vehicule cu destinație specială (SPV), cum ar fi robo-taxiuri și autoutilitare.

Investiții în Car Software

În plus față de investițiile în Argo AI, Grupul investește, de asemenea, miliarde în proiecte ale organizației Car.Software care se dezvoltă, în paralel și independent Argo AI, funcția de conducere asistată și automată funcționează până la nivelul 4 pentru sectorul de mobilitate privată al tuturor mărcilor Volkswagen Group. Vehiculele comerciale Volkswagen dezvoltă vehiculele în care va fi utilizat sistemul de conducere automată (SDS) Argo.

VW Bus, mașina inițială

Acestea se bazează pe ID-ul complet electric. Buzz, care va avea premiera mondială anul viitor. Noul microbuz electric va avea o autonomie, spun sursele din piață, de 600 km.

Descris ca un vehicul care „transferă un sentiment Microbuz în viitor”, I.D. Buzz se inspiră în mod clar din clasicul Microbus de tip 2, care a fost lansat în 1950. Reinterpretarea sa include indicii de design retro, cum ar fi vopseaua în două tonuri, partea frontală tocită și insigna mare VW, dar interiorul spațial, imens roțile de 22 de inch și lămpile LED înfășurate modernizează designul.

Arhitectura lui Buzz înseamnă că bateriile și motoarele stau sub podea, permițând două compartimente pentru bagaje față și spate. Este cu tracțiune integrală, cu un motor electric pe fiecare axă și o putere combinată a sistemului de 369 CP, iar conform VW, va avea un timp de 0-100 kmph de cinci secunde și o viteză maximă limitată de 160 kmph, și o autonomie de condus NEDC de până la 600 kilometri. De asemenea, oferă tehnologie de încărcare inductivă, cu încărcarea a bateriei la 80% în 30 de minute.