50 de milioane lei pentru repararea străzilor din București. Când încep lucrările?

Suma de 54 de milioane de lei ar urma să fie folosită anul acesta pentru asfaltarea străzilor din București. Banii vor fi folosiți și pentru marcaje rutiere și semaforizare.

Administrația Străzilor București, instituția din subordinea Primăriei Capitalei care se ocupă de întreținerea străzilor, dispune în 2021 de lei de un buget propus de 118 milioane lei, potrivit proiectului aflat în dezbatere publică.

Din acești bani, circa 41 milioane lei sunt datorii de anul trecut.

Restul de 54 milioane lei sunt dedicați pentru asfaltarea străzilor.

Viceprimarul Stelian Bujduveanu, responsabil de infrastructura de transport, a declarat pentru HotNews.ro că Primăria Capitalei face în acest moment inventarul gropilor din carosabil.

Promisiunile sunt că lucrările de reparații vor începe în luna mai, deși în mod tradițional acestea începeau în martie, imediat ce vremea se încălzea.

„O parte dintre banii prevăzuți în acest an pentru Administrația Străzilor se duc pe datoriile de anul trecut, lăsate de fosta administrație, 41 milioane lei, iar cealată parte, 54 milioane lei, se duc pentru reparații străzi în tot Bucureștiul, începând de la gropile de pe străzile aflate în administrarea Primăriei Capitalei, la trotuare, marcaje rutiere, semaforizare, tot ce înseamnă infrastructură de transport. Ne propunem să începem de luna viitoare, imediat după aprobarea bugetului, că ne și ajută restricțiile impuse noaptea în contextul pandemiei și sperăm să se vadă o schimbare, fiindcă în ultimii 3 ani nu s-a investit aproape deloc în infrastructura rutieră”, a declarat viceprimarul Stelian Bujduveanu pentru HotNews.ro.

„Pentru astuparea gropilor avem două opțiuni. Prima, vom merge cu Administrația Străzilor pentru a rezolva urgențele, deja am început inventarierea gropilor, și pentru anul acesta vom pregăti un acord-cadru cu operatori privați pentru întreținerea anuală a străzilor. Știți că procedura de licitație este foarte lungă, și facem cu forțe proprii începând de luna viitoare tot ce este urgent, pe inelul central, pe traseele circulate intens, și în paralel dăm drumul la licitație pentru acordul-cadru. Marcajele sunt de două tipuri, cele cu vopsea normală și cele cu vopsea termoplast, care nu se șterge, pe înțelesul tuturor. Astăzi, Administrația Străzilor nu are capacitatea de a folosi vopseaua termoplast și unde se fac reparații și trebuie marcaje, vom merge deocamdată cu vopsea normală. Dar nu dorim să aplicăm această soluție pe termen lung și avem prins în buget să achiziționăm și utilaj nou pentru aplicarea vopselei termoplast și încercăm să găsim în interiorul Administrației Străzilor acea rețetă pentru a face aceste parcaje prin forțe noastre. După ce se termină licitația, vom externaliza, noi nu avem cum să asigurăm mentenanța străzilor, a semafoarelor, să facem marcaje în tot Bucureștiul doar cu Administrația Străzilor”, a explicat Bujduveanu.

În bugetul din acest an al Administrației Străzilor mai sunt prevăzute circa 13 milioane lei pentru „Execuție și modernizare intersecții semaforizate HCGMB 40/2018 ”, care prevede introducerea în sistemul inteligent de management al traficului a arterelor: Colentina, Camil Ressu, Theodor Pallady, 13 Septembrie, bd. Ghencea, Calea Griviței, Bucureștii Noi și Șos Giurgiului.

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Este NATO tarat in razboi, daca Franta trimite trupe in Ucraina

Este NATO târâtă în război, dacă Franța trimite trupe în Ucraina?...

Mulți oameni s-au întrebat dacă NATO ar fi implicat în războiul din Ucraina, în cazul în care Franța chiar ar trimite trupe în război....

Birocrația dă în clocot: ANAF înghite ”Marii Contribuabili”!

Activitatea Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili este privită cu neîncredere de către conducerea Guvernului, motiv pentru care această entitate va fi absorbită...