6 licitații anulate pentru modernizarea liniei Craiova – Caransebeș. Ce s-a întâmplat?

Vești proaste. Ministerul Transporturilor: CFR Infrastructură a anulat toate cele șase licitații pentru modernizarea Magistralei Craiova – Caransebeș. Am putea pierde finanțarea externă!

Adio linii feroviare pe care să circulăm cu 160 km/oră! Adio tunele, viaducte și stații CFR noi pe magistrala Craiova-Caransebeș! Potrivit Ministerului Transporturilor, CFR Infrastructură a trebuit să anuleze toate cele 6 licitații, din lipsă de participanți. Licitațiile au fost lansate în această primăvară, dar nimeni nu s-a înscris. Absența ofertelor a fost justificată de numeroasele contestații depuse de constructorii care au reclamat documentația slabă a CFR și estimările de cost aiuristice. Valoarea investiției este de peste 10 miliarde de lei, finanțare europeană prin Programul Transport (40% nerambursabilă). Anularea licitațiilor înseamnă câteva luni irosite și ar putea duce chiar la pierderea totală a finanțării prin PNRR.

Magistrala Craiova – Caransebeș are o lungime de 226 km. Linia este electrificată în întregime, pe ea circulă atât trenurile de pasageri, cât și cele de marfă și are mare nevoie de reabilitare.

Ratarea tuturor celor șase licitații reprezintă o mare nereușită a directorului general Ion Simu, promovat și susținut în funcție de Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor. Și asta nu e singura problemă de la CFR Infrastructură! Și licitația pentru modernizarea Gării de Nord din București (la Regionala CFR București) este sub semnul întrebării. Acolo există suspiciuni asupra modului ei de organizare, fiind supusă acum verificării de către Corpul de Control al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Mai multe articole...

Cele mai citite articole