Instanța a decis: Consorțiul RailWorks a câștigat definitiv modernizarea segmentului de cale ferată Apața – Cața

Publicat: 22 sept. 2020, 08:00, de Ziarul Puterea, în News , ? cititori
Instanța a decis: Consorțiul RailWorks a câștigat definitiv modernizarea segmentului de cale ferată Apața - Cața
cale ferată CFR SA

La capătul unui șir de contestații și procese, început în vara anului 2019, consorțiul RailWorks a fost desemnat câștigător al licitației în urma căreia se va ocupa de modernizarea lotului 2 de cale ferată Apața – Cața din secțiunea Brașov-Sighișoara, după ce instanța a pronunțat o decizie favorabilă grupului.

În vara anului trecut, Curtea de Apel București a anulat o decizie anterioară a CFR SA prin care oferta RailWorks era considerată neconformă. Motivul invocat în decizia din iunie 2019 a fost acela că RailWorks nu ar fi declarat subcontractantul lucrărilor de sudură, deși valoarea însumată a acestora era sub 1% din valoarea contractului.

Decizia favorabilă RailWorks, deschide posibilitatea semnării contractului de modernizare de către CFR SA cu asocierea menționată. Potrivit surselor citate de Club Feroviar, pe rolul instanțelor se mai află o acțiune a Alsim Alarko, însă aceasta privește oferta plasată pe locul 2, cea a asocierii FCC-Astaldi, fără a putea schimba poziția de primă clasată a RailWorks în licitație.

În luna mai, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins două contestații ale companiei turce Alsim Alarko privind modernizarea lotului 2 din secțiunea Brașov-Sighișoara, anume sectorul Apața-Cața.

Asocierea Railworks a fost desemnată câștigătoare a licitației în luna decembrie a anului trecut. Oferta câștigătoare a avut un preț de 2,72 miliarde lei, inferior celui propus de FCC – Astaldi, respectiv 2,84 miliarde lei și celui al turcilor de la Alsim Alarko, 2,85 miliarde lei. RailWoks, cu acționariat format din Alstom, Aktor (cu 60% din consorțiu) și Arcada, a fost plasat pe locul întâi în raportul procedurii de atribuire semnat miercuri de comisia de licitație CFR

Pe de altă parte, asocierea FCC – Astaldi fusese, la rândul ei, respinsă din cauza unor inadvertențe privind prețurile cerute. Potrivit economica.net, la finele lunii mai 2019 FCC – Astaldi s-a adresat Tribunalului București solicitând anularea excluderii. În contestaţie, asocierea italo-spaniolă a susţinut că a fost descalificată pentru o eroare de 0,0002% din valoarea ofertată şi că a avut o ofertă cu un milion de euro mai mică decât a turcilor de la Alsim Alarko.. Oferta RailWorks era la acel moment considerată neconformă.

Astăzi, la ora 18.30, vor fi semnate actele oficiale, urmând a fi prezenți primul ministru Orban, ministrul Transporturilor, Lucian Bode și directorului general CFR, Ioan Pintea.