Direcţia Generală Antifraudă (DGAF) a declanşat o campanie de verificări vizând situaţiile fiscale ale persoanelor care obţin venituri, nedeclarate, din activități desfășurat online, pe platforme precum Instagram, Tik Tok, Facebook sau Instagram, unde, zilnic, putem urmări persoane din domenii preucm muzică, media, IT, gastronomie, călătorii sau pur și simplu fete frumoase, care promovează, contra cost, tot felul de produse sau de oferte.
De exemplu, cântărețul Dorian, Popa, care numai pe Instagram este urmărit de 2,3 milioane de oameni, iar pe Youtube are peste două milioane de abonați, a declarat, recent, în proadcastul „Acasă la Măruță”, că el câștigă, lunar, aproximativ 30.000-40.000 de euro doar din apariții online.
„Persoanele identificate şi verificate operează sau administrează canale de YouTube sau pagini de socializare pe principalele site-uri social media, încarcă poze și materiale audio-video şi activează în domeniile: muzical, media, IT, gastronomie, călătorii. DGAF va continua evaluările şi controalele pe linia prevenirii şi combaterii evaziunii fiscale, inclusiv în ceea ce priveşte persoanele care realizează venituri din activităţi pe platformele online/ social media, şi va căuta permanent să îşi adapteze activitatea la noile provocări”, spun oficialii Direcţiei Antifraudă, citați de profit.ro.