Haos pe aeroportul din Sibiu. Pasageri ținuți ore în șir în frig
Noapte de coșmar pentru cei aproximativ 100 de pasageri ai cursei Wizz Air de la Bergamo către Craiova, care s-au trezit debarcați în aeroportul din Sibiu, din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Aici, au stat în frig câteva ore și nimeni nu le-a oferit nici măcar un ceai, deși erau câteva familii cu copii.
Este vorba de zborul de marți noaptea, când din cauza ceței, care a făcut imposibilă aterizarea în Craiova, peste o sută de pasageri au ajuns în Sibiu.
Pasagerii spun că deși li s-a promis că vor fi duși acasă cu autocare, acest lucru nu s-a mai întâmplat, iar după mai multe ore de așteptare, au decis să se descurce pe cont propriu.
„Azi noapte am aterizat la Sibiu pentru că avionul nu a putut să ajungă în Craiova din cauza ceții. Ni s-a spus că o să vină autocare care ne vor duce la Craiova. Azi dimineață, la ora trei încă așteptam afară, în frig. Nu ne-a dat nimeni nici un pahar de ceai. Erau și oameni cu copii. A trebuit să ne descurcăm singuri, să plătim mașini să ne ducă acasă. Am primit un email prin care ni s-a spus că o să ni se dea banii înapoi. În Craiova, taximetriștii știau de seara că avionul nu o să aterizeze în Craiova, doar noi, pasagerii, nu știam”, a povestit una dintre pasagere.
Directorul Aeroportului Internațional Sibiu spune că pasagerii au fost informați la aterizare că trebuie să aștepte până la 5 dimineața autocarul care să-i ducă la Craiova, potrivit Ora de Sibiu.
„La 00:34 a aterizat avionul care trebuia să meargă la Craiova. La bord au fost 158 de pasageri. După aterizare, pasagerii au fost întrebați care dintre ei doresc să aștepte un autocar pus la dispoziție de compania aeriană. Am înțeles că 40 din cei 158 au vrut să aștepte autocarul. De la început li s-a spus că autocarul o să sosească la ora 5.00 dimineața, adică după 4 ore de când au ajuns. Autocarul care a venit avea 50 de locuri. În afară de cei 40 de pasageri, restul au spus că se descurcă singuri. Cei 40 care au rămas în terminal, ce e drept a fost puțin frig pentru că încă se lucrează și este șantier. Unii dintre ei au început să devină recalcitranți, a fost chemat inclusiv un echipaj de la jandarmerie, în cazul în care degenerau lucrurile, dar nu a fost cazul. La 5.15 a venit autocarul la 5.24 a plecat din aeroport spre Craiova, cu cei 40 de pasageri”, a afirmat Marius Gîrdea, directorul general al Aeroportului Internațional Sibiu.
Reprezentanții companiei Wizz Air au transmis că din cauza “indisponibilității imediate a opțiunilor de transport terestru, pasagerilor afectați li s-a oferit opțiunea de a găsi singuri un mijloc de transport și de a le fi rambursate costurile aferente de către compania aeriană, prin intermediul paginii de reclamație dedicată, care le-a fost transmisă prin e-mail”.
Când opțiunea transportului terestru a devenit disponibilă, pasagerilor aflați încă în aeroport li s-a pus la dispoziție gratuit autocarul care să-i transporte la Craiova.