Tipuri de parfumuri și arome. Care sunt cele mai potrivite pentru tine

Publicat: 01 mart. 2021, 11:00, de Ziarul Puterea, în ESENȚIAL , ? cititori
Tipuri de parfumuri și arome. Care sunt cele mai potrivite pentru tine
Parfum Delina

Odată intrați într-o parfumerie, suntem înconjurați de sticluțe colorate, frumos mirositoare, de diferite dimensiuni. Dar, oare, ce ascund ele și care sunt cele mai potrivite?

Aromele vin într-o varietate de forme, dimensiuni, concentrații și texturi. În ordinea inversă a concentrației lor, am încercat să alcătuiesc o listă a „poțiunilor magice”, care să nu omită nimic.

De asemenea, în video-ul disponibil pe canalul meu de youtube, urmând link-ul https://www.youtube.com/watch?v=GUohK0fs5KQ, puteți vedea și exemple concrete cu produsele enumerate mai jos.

Așadar, să începem:

1.     Itar sau attar este numele sub care se comercializează uleiuri parfumate pure, nediluate, cu o concentrație de parfum/esență de 100%. Multe dintre parfumeriile din zona arabă comercializează și variante de attar-uri pentru parfumurile pe care le vând. De obicei, sticluțele de attar sunt de doar câțiva mililitri, mult mai scumpe decât orice alt produs parfumat și foarte prețios ambalate, în sticle de cristal, cu inserții de metale prețioase, în cutii de lemn, catifea, cu o atenție deosebită pentru detalii și prezentare.

2.     Uleiurile parfumate – au o concentrație de 20% esență de parfum, diluată într-un ulei purtător, care nu alterează mirosul esenței. La fel de faimoase în parfumeria orientală, uleiurile parfumate pot fi de sine stătătoare sau variante ale unor parfumuri existente. Prețul lor nu este atât de mare pe cât este al attar-urilor, iar cantitatea în care se găsește pe piață poate varia până la câțiva zeci de mililitri. Atât attar-urile, cât și uleiurile parfumate, sunt esențe puternice, fără o proiecție prea mare în jurul nostru, mai degrabă intime, dar cu persistență îndelungată.

3.     Parfum sau Extract de Parfum – cu o concentrație de 20-30% esență de parfum, dar, de această dată, diluată în alcool, astfel încât devine un produs tip spray. Și acestea sunt mai scumpe decât apele de parfum sau de toaletă și vin in sticluțe de 15 până la 30 ml cel mult. Atât persistența, cât și proiecția, sunt impresionante.

4.     Apa de parfum – cu o concentrație de 15-20% esență de parfum, în alcool, într-o varietate de mărimi, de la 15 la 200 ml sau chiar mai mult, oferă cel mai bun raport preț-calitate, având proiecție și longevitate foarte bune.

5.     Apa de toaletă – cu 5-15% concentrație de esență de parfum, reprezintă o variantă mai accesibilă a unei arome, și ea într-o varietate de mărimi, cu performanțe medii, însă. Pentru persoanele care nu suportă esențele și aromele puternice, atunci apa de toaletă este o alegere potrivită.

6.     Parfumul solid – o variantă ușor de purtat a parfumului preferat. Cu o concentrație de până în 10% de esență de parfum în suport de parafină și ceară de albine, parfumul solid este varianta comodă, care poate fi purtată de oricine, fără a deranja pe nimeni și fără a crea reacțiile alergice pe care alcoolul conținut de parfumurile tip spray le pot genera.

7.     Apa de colonie – cu doar 2-4% esență de parfum, reprezintă o variantă diluată a unei esențe de parfum, potrivită pentru persoanele care vor arome delicate, nu foarte puternice, nu foarte intense, cu proiecție și persistență minime.

8.     Parfumul pentru păr – mulți utilizatori de parfumuri tind să aplice aroma preferată pe păr, pentru proiecție și persistență, numai că alcoolul este dăunător pentru firul de păr. Multe parfumerii, și de designer, și de nișă, oferă variante de parfumuri speciale pentru păr, cu o concentrație de esență de parfum până în 3%, fără alcool și cu suport de substanțe benefice pentru firul de păr, cum ar fi acidul hyaluronic.

9.     Spray-ul de corp – care poate fi la tub, cu aerosoli, sau, de obicei, în sticluțe de plastic, asemenea unui parfum, cu o concentrație de parfum de până la 3%, în suport de alcool, potrivit pentru zile toride sau pentru a intensifica aroma parfumului preferat. Nici acestea nu sunt produse ieftine, dacă le comparam cu produse similare, de masă, pe care le putem găsi în orice supermarket.

10. Eau Fraîche – 1-2% concentrație de parfum, sunt, de obicei, variante de vară, de plajă, ale parfumurilor consacrate. Persistența lor este de doar 2-3 ore, iar proiecția minimă, devenind rapid un parfum mai degrabă intim, o aromă apropiată de piele.

11. Afer shave – multe dintre casele producătoare de parfumuri masculine au și variante de after shave pentru a completa aroma parfumului pe care un bărbat îl poartă. Concentrația de esență de parfum pentru aceste produse este de până în 1%, iar rolul lor este de a îmbunătăți performanța parfumului folosit și de a nu crea o varză olfactivă pentru purtător sau pentru ceilalți.

Pe lângă cele enumerate mai sus, producătorii de parfumuri oferă și produse complementare, cu rol de intensificare a aromei sau, pur și simplu, pentru propria plăcere de a simți aroma preferată peste tot în jurul nostru.

12. Roll-on sau antiperspirant stick – de asemenea, multe brand-uri oferă toata gama de produse de parfumerie pentru o anume aromă, adaptate pentru fiecare parte a corpului și pentru fiecare tip de produs. Astfel, dacă aveți un parfum preferat, este foarte probabil să găsiți și variantele de deodorante de corp din gamă, pentru a completa aroma și pentru a nu crea un amestec nepotrivit de note.

13. Gelul de duș și Loțiunea de corp – ambele cu rol în prelungirea și intensificarea aromei preferate, dar și cu rol în igiena corporală.

14. Săpunul solid – unele dintre firmele producătoare de parfumuri, în completarea gamelor, produc și parfumuri solide, cu aceleași arome ale parfumurilor.

15. Crema de mâini – în ultima perioadă, tot mai multe case oferă aromele preferate și în varianta cremelor de mâini, pentru a oferi utilizatorilor posibilitatea de a avea la îndemână aroma preferată, cu atât mai mult cu cât crema de mâini a devenit indispensabilă, în ultimii ani.

16. Șervețele parfumate, tatuaje parfumate, bijuterii parfumate – toate elemente de marketing mai degrabă decât produse utilitate îndelungată.

17. Lumânări sau bețișoare parfumate – care învăluie și mediul ambient în mireasma preferată.  

Dacă aveți un parfum preferat, pe care doriți să îl simțiți peste tot în jur, pe tot parcursul zilei, atunci trebuie să îi căutați și produsele complementare!

www.princessanna.me