Carrefour a lansat a treia ediție a unui program de susținere a agriculturii bio

Publicat: 02 apr. 2021, 13:15, de Răzvan Zamfir, în Food , ? cititori
Carrefour a lansat a treia ediție a unui program de susținere a agriculturii bio

Carrefour România a lansat a treia ediție a unui program care susține agricultura sustenabilă și încurajează obiceiurile sănătoase de consum, având la bază produsele bio. Aceasta este prima inițiativă prin care Carrefour investește în dezvoltarea unei agriculturi locale curate și în următoarea generație de cultivatori români cu certificare ecologică. Programul este implementat în parteneriat cu Ecocert, organism care asigură serviciile de certificare a producției agricole, atestând conformitatea produselor cu standardele ecologice.

În acest an, producătorii interesați de conversia la agricultura ecologică sau care au început deja procesul de conversie se pot înscrie pe https://crestemromaniabio.ro în intervalul 1-30 aprilie.

„Ambiția Comisiei Europene este ca până în 2030 suprafețele ocupate de culturi organice să reprezinte cel puțin 25% din totalul celor aflate în exploatare la nivelul întregii Uniuni. În România, doar 1,53% din suprafețele destinate agriculturii sunt astăzi exploatate ecologic, alte 1,33% fiind în proces de conversie, potrivit Eurostat. Este un context european și național care ne dă toate motivele să continuăm. Din agricultura bio avem cu toții de câștigat: mediul este mai bine protejat”, spune Anca Damour, Executive Board Member Carrefour România.

Producătorii care devin parteneri ai programului au parte de un contract ferm pe perioada de conversie (1-3 ani) și încă 2 ani după momentul în care devin producători bio, precum și garanția că își vor putea vinde recolta la prețuri corecte. De asemenea, prețurile de certificare sunt preluate, iar procesul de conversie este consiliat. În fine, în al doilea an, produsele sunt etichetate „în conversie la BIO”, la un preț superior produselor din agricultura convențională.

În primii doi ani de funcționare, 2019 și 2020, în program s-au înscris peste 600 de fermieri locali. O parte din ei au început încă de anul trecut să le ofere clienților magazinelor Carrefour produse proaspete – legume și fructe – provenite din culturi aflate în proces de conversie.