Cine sunt câștigătorii concursului „Antreprenor în economie socială”

Publicat: 05 apr. 2021, 19:49, de Ziarul Puterea, în Business , ? cititori
Cine sunt câștigătorii concursului „Antreprenor în economie socială”

Au fost desemnați câștigătorii ai concursului „Antreprenor în economie socială”, o inițiativă Carmistin International demarată în cadrul proiectului „Start-up-uri Sociale pentru dezvoltarea sustenabilă națională – SUSȚIN”. Obiectivul proiectului este susținerea investițiilor în inițiative antreprenoriale sociale la nivelul regiunilor Sud-Muntenia, Sud Vest și Vest, prin înființarea a 29 de structuri de economie socială, în vederea dezvoltării economiei sociale și creșterii ocupării forței de muncă la nivel regional.

Titlul proiectului este ”Start-up-uri Sociale pentru dezvoltare sustenabilă națională – SUSTIN” (cod MySMIS: 127434), iar valoarea acestuia este de 13.713.622,25 lei, din care peste 98% este finanțare nerambursabilă – 13.516.849.39, contribuția proprie fiind de 196,772.86 lei. Beneficiarul proiectului este Carmistin International, iar perioada de implementare este de 36 luni.Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, scrie Banii.net.

În cadrul concursului de proiecte „Antreprenor în economie socială” desfășurat prin proiectul „Start-up-uri Sociale pentru dezvoltarea sustenabilă națională – SUSȚIN” au fost selectați și desemnați cei 29 de câștigători.

Din culisele concursului

Din numărul total de 68 de participanți în cadrul acestui concurs, juriul format din doi reprezentanti ai mediului de afaceri și un reprezentant al sectorului economiei sociale a desemnat 29 de proiecte câștigătoare. Criteriile urmărite de către juriu au evaluat sustenabilitatea business-urilor, precum și impactul social preconizat, în conformitate cu informațiile prezentate de către participanți în cadrul planurilor de afaceri.

Astfel, în urma evaluării tuturor planurilor de afaceri înscrise în concurs, lista proiectelor câștigătoare cuprinde:

  • 4 planuri de afaceri selectate la categoria 1 (pentru înființarea a minim 2 locuri de muncă) ce vor beneficia de subvenții în valoare de maxim 249.685,20 RON;
  • 20 de planuri de afaceri selectate pentru finantare la categoria 2 (pentru înființarea a minim 3 locuri de muncă) ce vor beneficia de subvenții în valoare de maxim 323.434,81 RON;
  • 5 planuri de afaceri selectate pentru finantare la categoria 3 (pentru înființarea a minim 5 locuri de muncă) ce vor beneficia de subvenții în valoare de maxim 462.148,81 RON.

Aceste proiecte propun afaceri inovatoare, ce vin cu soluții pentru persoanele aflate în dificultate și pentru comunitățile din care acestea fac parte. Proiectele vor avea un impact social pozitiv, generat de natura obiectivelor vizate de proiectele câștigătoare: înființarea unui centru de terapie suportivă pentru copiii cu tulburări din spectrul autismului, tulburări asociate și/sau sindrom down, promovarea tehnologiei în rândul copiilor sau adulți proveniți din comunitățile vulnerabile și/sau defavorizate și asigurarea accesului acestora la sesiuni de alfabetizare digitală, înființarea unui centru de ocrotire a copiilor, creșterea nivelurilor de realizare și de interes în știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică (STEAM) și consolidarea dezvoltării de competențe cheie în rândul elevilor, înființarea unui laborator pentru analize sanitar-veterinare și de siguranță a alimentelor, sau înființarea unui centru educațional.

Acestea sunt numai o parte dintre obiectivele ce vor fi urmărite prin implementarea planurilor de afaceri declarate ca fiind câștigătoare. În vederea demarării și gestionării noilor afaceri din domeniul economiei sociale, în continuare, cei 29 de antreprenori ce vor primi finanțare vor beneficia de mentorat și vor fi consiliați.

Economie socială, avantaje mari pentru comunitate

Un prim beneficiu pe care programul îl va genera pentru economia românească constă în înființarea a cel puțin 93 de noi locuri de muncă în regiunile eligibile. Un alt beneficiu constă în faptul că, prin proiectul SUSTIN, participanții au deprins tainele antreprenoriatului, dobanding atât baze teoretice, cât și practice. Astfel, din cele 174 de persoane înscrise la cursul de acreditare, 115 au absolvit și au obținut calificarea de antreprenor social. Aceștia dispun acum de toate instrumentele necesare pentru a demara afaceri de succes, pentru a-i ajuta pe cei aflați în dificultate și pentru a aduce valoare adăugată economiei românești.

Cel mai semnificativ impact asupra mediului de afaceri va fi generat de către cele 29 de proiecte câștigătoare. Acestea vor avea marele avantaj de a demara activitatea beneficiind de o finanțare nerambursabilă, care le va asigura o dezvoltare rapidă, dar și avantajul de a avea la bază un plan de afaceri deja validat de specialiști.

“Ne bucurăm că am reușit ceea ce ne-am propus: să încurajăm antreprenoriatul social, să-i promovăm pe antreprenorii care dau dovadă de creativitate și determinare, să-i susținem pe cei aflați în dificultate și să avem un impact semnificativ asupra comunităților locale. Prin  urmare, suntem foarte mulțumiți că, prin cursurile organizate, am oferit noi cunoștințe și competențe unor persoane care, pe lângă determinare și inițiativă, dețin acum tot ceea ce le trebuie pentru a intra cu succes în lumea antreprenoritatului”

Carmistin International este parte a Grupului CARMISTIN. Cu o experiență de peste 20 de ani în industria agroalimentară românească, Grupul CARMISTIN a reușit să își câștige un renume pe piața pe care acesta activează, prin grijă față de produs și față de client. Din dorința de a stabili legătura dintre grup și client să fie făcută prin produse ce provin dintr-un mediu responsabil, companiile din grupul CARMISTIN lucrează independent, dar cu aceeași misiune – „totul pentru hrană”. În acest sens, grupul cu capital 100% românesc este unul dintre puținele holdinguri din România ce reușește să integreze în proporții de 90% lanțul de producție agrozootehnic, înglobând 6 linii de business (pui, porc, vită, furaje, agricultură și distribuție).

Prin grija față de modul în care ne desfășurăm activitatea am reușit să ne poziționăm la momentul actual în topul preferințelor consumatorilor și să devenim cunoscuți prin branduri precum: Pajo Agriculture, LaProvincia Furaje Premium, Porcellino Grasso, Agrikilti, Tracian Beef și LaProvincia „Pui crescut la sol” și „Pui Vegetarian”. LaProvincia reprezintă principalul brand al grupului și se numără printre cei mai respectați producători locali de carne de pasăre.