Pas important pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu. CNIR a stabilit proiectantul!
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/10/drumul-de-mare-viteza-bucuresti-giurgiu.jpg)
Un prim pas important pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu a fost făcut chiar vineri, de Ziua Europei. Din cele 11 oferte primite, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a desemnat, astăzi, proiectantul care va realiza Studiul de Fezabilitate (SF) al drumului de mare viteză București – Giurgiu, o investiție esențială nu doar pentru conectivitatea și mobilitatea între Români și Bulgaria, ci și pentru întreaga rețea europeană de transport.
Pas important pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu. Contractul are o valoare de 31,2 milioane de lei
Drumul de mare viteză București – Giurgiu va fi proiectat de o asocierea de firme din România, formată din SC Proiect Construct Regiunea Transilvania (Lider) – Roads Design, potrivit unui comunicat al CNIR. Asta dacă în următoarele 10 zile, perioada legală de după desemnarea câștigătorului, nu apare vreo contestație. 11 proiectanți s-au bătut pentru acest SF, cu o valoare estimată de 44 milioane lei (fără TVA), atribuit însă pentru o sumă mult mai mica: 31,2 milioane lei (fără TVA). Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
„De Ziua Europei, pe care pentru prima dată o sărbătorim în spațiul de liberă circulație Schengen, facem un pas important pentru prima autostradă care se proiectează la frontiera cu Bulgaria, o investiție esențială nu doar pentru conectivitatea și mobilitatea între cele două țări, ci și pe întreaga rețea europeană de transport. Drumul de mare viteză București-Giurgiu este, totodată, și primul proiect de infrastructură rutieră în care se punctează implementarea conceptului BIM (Building Information Modeling). Apreciem interesul deosebit al publicului pentru acest proiect și asigurăm că toate propunerile pe care le-am primit vor fi atent analizate“, a precizat Directorul General al CNIR, Gabriel Budescu, potrivit sursei citate.
Contractul va putea fi semnat abia după încheierea perioadei legale în care pot fi depuse contestații.
Termenul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate este de 16 luni
Asocierea de firme din România care a câștigat licitația pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate va avea la dispoziție 16 luni pentru a finaliza proiectarea. În baza acestui contract se va stabili profilul viitorului drum de mare viteză (autostradă sau drum expres), traseul și punctul de conexiune cu frontiera dintre România și Bulgaria, prin noul pod peste Dunăre din zona Giurgiu – Ruse.
Pentru realizarea SF-ului drumului de mare viteză București – Giurgiu s-a dat o bătălie mare. 11 oferte au fost depuse pentru realizarea studiului cu o valoare estimată de 44 milioane lei (fără TVA) și o durată de 18 luni (16 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și 2 luni pentru asistență tehnică necesară pregătirii contractului pentru proiectare și execuție). Drumul de Mare Viteză București – Giurgiu face parte din Coridorul de Transport Pan-European 9.