Grindeanu asigură că PNRR nu va fi afectat, în ciuda întârzierilor feroviare
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/05/Untitled-3.png)
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dat asigurări că nu există riscul ca România să piardă fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în domeniul transporturilor, în ciuda întârzierilor sau dificultăților în implementarea unor proiecte, în special pe segmentul feroviar.
„Nu există riscul ca Ministerul Transporturilor să piardă vreun euro din PNRR. Chiar dacă am semne de întrebare privind finalizarea unor proiecte, mai ales pe zona feroviară, avem o rezervă solidă de proiecte în valoare de 13-14 miliarde de euro care pot fi finanțate alternativ, din bugetul de stat sau din alte surse europene”, a declarat Grindeanu în cadrul unei conferințe de presă.
Proiecte în dificultate, în special pe zona feroviară
Ministrul a recunoscut că sunt proiecte care ar putea să nu fie finalizate la timp, însă a subliniat că acestea pot fi transferate către alte surse de finanțare. „Pe zona rutieră sunt optimist. Problemele apar la calea ferată. Dar și acolo avem posibilitatea de a muta proiectele pe alte linii de finanțare – fie prin Programul Operațional de Transport, fie prin Fondul de Modernizare. Am făcut deja asta anul trecut, când am transferat 600 de milioane de euro pentru material rulant”, a precizat Grindeanu.
Rezervă de proiecte ca soluție de siguranță
Rezerva invocată de ministru – în valoare de aproximativ 13-14 miliarde de euro – reprezintă o listă de proiecte considerate eligibile pentru finanțare din alte fonduri europene sau bugetare. Această flexibilitate ar permite Ministerului Transporturilor să mențină absorbția fondurilor la un nivel ridicat, chiar dacă unele dintre proiectele PNRR întâmpină obstacole.
„Principala mea preocupare a fost și rămâne ca ministerul să nu piardă bani. Și este greu să pierdem bani, având această rezervă de proiecte și această sumă de substituție. Este datoria oricărui ministru să găsească soluții – fie prin buget, fie prin parteneriate public-private”, a subliniat oficialul.
Buget în creștere, dar provocări rămân
Grindeanu a reamintit că Ministerul Transporturilor beneficiază în prezent de cel mai mare buget din istoria sa. „În 2020, bugetul era de 14 miliarde de lei, cel mai mare de până atunci. Acum, doar bugetul CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) este de 18 miliarde. Dar și provocările sunt pe măsură”, a avertizat ministrul.