Gigantul Tata deschide un centru de cercetare în România. Avantajele românilor
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/06/Fundamental-Analysis-of-Tata-Investment-Corporation-Cover-Image.jpg)
Tata Consultancy Services (TCS), parte a grupului Tata din India, a deschis un nou centru de inginerie în România. Aceasta este o parte a expansiunii sale strategice în Europa, a anunțat compania.
Sub titulatura de „centru de inginerie” Tata va desfășura, de fapt, ample activități de cercetare și proiectare. Facilitatea se va concentra pe tehnologiile de vehicule definite prin software (SDV) Prin aceasta, România este poziționată ca o locație cheie în eforturile firmei de a dezvolta soluții de mobilitate de generație următoare.
Încă din luna decembrie a anului trecut, BMW Group și Tata Technologies au decis să se alieze și să facă angajări masive în România. Giganții au înființat un joint-venture în India, integrat în rețeaua globală TechWorks a BMW, cu o partajare egală a acțiunilor (50% fiecare). Această nouă entitate va dezvolta software exclusiv pentru BMW și va colabora cu parteneriatele existente ale companiei, cum ar fi asociația cu NTT Data din România.
Centrul din România face parte dintr-o inițiativă europeană mai amplă. Aceasta include deschiderea a două centre suplimentare de livrare auto în Germania, situate în München și Villingen-Schwenningen.
Tata, un gigant mondial în mai multe industrii
Noile investiții au ca scop sprijinirea clienților TCS din industria auto la nivel global, pe măsură ce industria trece la platforme digitale avansate și bazate pe software.
TCS, fondată în 1968, este una dintre cele mai mari firme de servicii IT din lume și o entitate centrală în cadrul grupului.
Tata este un conglomerat cu aproape 100 de companii din industrii precum automobile, energie, comerț cu amănuntul, oțel, telecomunicații și media. Grupul Tata deține mărci auto globale precum Jaguar, Land Rover și Tata Motors.
TCS a raportat venituri consolidate de 30 de miliarde USD pentru anul fiscal care se încheie la 31 martie 2025 și are peste 600.000 de angajați în întreaga lume.
„Aceste noi centre de inginerie și livrare reafirmă angajamentul nostru față de piața europeană și vor juca un rol vital în capacitatea noastră de a co-inova cu clienții din întregul sector auto”, a declarat compania.