De azi, Bucureștiul va putea fi ocolit complet pe autostradă. Se deschide lotul 3 al A0

Publicat: 30 iun. 2025, 06:45, de Pavaloiu Andreea, în Transporturi , ? cititori
De azi, Bucureștiul va putea fi ocolit complet pe autostradă. Se deschide lotul 3 al A0
sursa: captură Youtube

Veste importantă pentru șoferi. Se deschide circulația pe cei aproape 18 kilometri ai lotului 3 al Autostrăzii de luni, începând cu ora 17:00. De acum, Bucureștiul va putea fi ocolit complet pe autostradă.

Se deschide complet lotul 3 al Autostrăzii A0

După aproape cinci ani de lucrări, șoferii vor putea circula pe tot inelul de sud al Autostrăzii A0. Această deschidere permite circulația continuă pe autostradă de la Constanța la Curtea de Argeș, prin conexiunile A2 – A0 – A1. De asemenea, oferă șoferilor o alternativă rapidă față de traficul aglomerat din București. Această deschidere este văzută ca o soluție pentru fluidizarea traficului din Capitală.

Lucrările pe lotul Bragadiru – Joița au fost întârziate cu peste doi ani față de termenul contractual.

A0 va rezolva multe dintre problemele de trafic, inclusiv în București”, declara recent fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, subliniind importanța proiectului.

Lucrările la acest lot au început în anul 2019, iar termenul de finalizare a fost 2022. 3 ani mai târziu, după mai multe amânări, șoferii vor putea ocoli complet Capitala pe autostradă.

Segmentul A0 Sud lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla.

Proiectul mai include patru poduri, șase pasaje, nouă pasaje pe autostradă, 46 de podețe, două parcări de scurtă durată și două zone de servicii.

Inelul nordic rămâne în șantier, lucrările continuă și în 2025

În timp ce sudul A0 este acum complet funcțional, pe segmentul nordic lucrările avansează cu dificultate. Cel mai întârziat tronson este cel dintre Joița și Corbeanca, unde progresul fizic este de doar 3%, blocat ani la rând de contestații și obstacole administrative.

În contrast, lotul Pantelimon – Glina este cel mai avansat și ar putea fi dat în folosință până la sfârșitul anului. În schimb, pe tronsonul Afumați – Pantelimon, lucrările sunt executate în proporție de aproximativ 50%.

Până la finalul acestui an vom deschide Lotul 4, Pantelimon – Glina. Lotul 3 rămâne sub semnul întrebării. Depinde foarte mult de modul în care antreprenorul chinez înțelege să-și intensifice activitatea”, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, potrivit observatornews.ro.