Loganul rămâne „pe radarul” Dacia. Decizia finală, încă în discuție

Publicat: 24 iul. 2025, 17:37, de Corina Oprea, în ECONOMIE , ? cititori
Loganul rămâne „pe radarul” Dacia. Decizia finală, încă în discuție

Într-un context auto în continuă schimbare, Dacia păstrează deschisă ușa pentru o posibilă a patra generație din Loganul celebru, unul dintre cele mai cunoscute și longevive modele din portofoliul mărcii. Informațiile au fost prezentate în cadrul unei conferințe online susținute de oficialii Dacia, unde Frank Marotte, noul director de marketing, operațiuni și vânzări al companiei (în funcție din 1 februarie), a subliniat că Logan nu este exclus din planurile mărcii, conform Puterea Financiară.

Posibilă versiune electrică: Loganul viitorului, cu propulsie alternativă

Acesta a explicat că viitorul sedanului va fi decis în perioada următoare, fiind luate în calcul mai multe scenarii. Printre opțiunile analizate se află și posibilitatea ca noul Logan să fie o berlină derivată din Sandero, construită pe aceeași platformă, dar cu o identitate distinctă și adaptată noilor cerințe tehnologice.

Frank Marotte a lăsat să se înțeleagă că o viitoare generație a Loganului ar putea integra motorizări hibride sau chiar o versiune complet electrică, similară cu cea pregătită pentru Sandero și așteptată în 2027. Ar fi, practic, o repoziționare importantă pentru un model care până acum a fost asociat cu accesibilitatea, simplitatea și robustețea.

Loganul, între popularitatea locală și retragerea de pe piețe externe

Lansat în 2004, Logan a devenit un simbol al renașterii mărcii Dacia și unul dintre cele mai bine vândute modele din Europa de Est. A ajuns deja la a treia generație, însă succesul său nu mai este la fel de uniform pe piețele internaționale.

În prezent, Dacia a restrâns treptat comercializarea modelului Logan, concentrându-se pe zone unde cererea persistă: Europa de Est, Africa, Orientul Mijlociu și regiunea Golfului. Piețe precum Portugalia, Polonia sau Israel au fost eliminate din strategia de vânzări, din cauza cererii scăzute.

În schimb, în România, modelul continuă să se mențină în topul vânzărilor, fiind considerat unul dintre cele mai accesibile autoturisme, chiar și în comparație cu Sandero. Totodată, marca a testat piața din Germania cu un lot special de Logan-uri, iar rezultatele au fost promițătoare: dealerii au raportat un feedback pozitiv din partea clienților care au beneficiat de o ofertă specială.

O decizie influențată de piață, nu de istorie

În ciuda istoriei și a notorietății, Logan riscă să fie lăsat în plan secundar, într-o perioadă în care celelalte modele din gama Dacia beneficiază de facelifturi, generații noi și, cel mai important, tehnologii moderne de propulsie. Actuala generație Logan (LJI) este construită pe platforma CMF-B Light a grupului Renault, dar nu dispune de versiuni hibride – o absență tot mai greu de justificat în fața cerințelor de reglementare și a preferințelor pieței.

Totuși, oficialii Dacia păstrează o poziție prudentă: modelul nu va fi eliminat complet atâta timp cât există cerere, potrivit declarațiilor anterioare ale lui Mihai Bordeanu, brand manager pentru România.