„Gluma” unei femei a pus pe jar autoritățile. A sunat la 112 că este agresată de soț, apoi nu a mai răspuns la telefon

Publicat: 11 aug. 2025, 19:14, de Pavaloiu Andreea, în ACTUALITATE , ? cititori
„Gluma” unei femei a pus pe jar autoritățile. A sunat la 112 că este agresată de soț, apoi nu a mai răspuns la telefon
sursa foto: Alba24.ro

O femeie din Dâmbovița a reușit să pună în alertă forțele de intervenție din două județe, după ce a sunat la 112 și a spus că este agresată de soț. După apel, presupusa victimă nu a mai răspuns la telefon, ceea ce a determinat autoritățile să demareze o acțiune de intervenție și căutare în forță. Într-un final, s-a dovedit că victima era teafără, iar pentru „gluma” sa a primit și o amendă pe măsură, de câteva mii de lei. 

Alertă în două județe, după ce o femeie a sunat la 112 că este agresată de soț

Totul a început cu un apel la 112, prin care femeia i-a spus operatorului că este agresată de soț și că se află într-o mașină pe Autostrada Soarelui. Autoritățile au urmat procedura în astfel de cazuri și s-au mobilizat pentru intervenție. Ceea ce i-a pus însă pe jar a fost faptul că în următoarele două ore, presupusa victimă nu a mai putut fi contactată deloc, motiv pentru care au fost mobilizați salvatori din două județe pentru găsirea ei.

A urmat apoi o desfășurare de forțe de proporții, la care au participat atât polițiști din Dâmbovița, cât și din Constanța. Oamenii legii au mers și la adresa femeii, care fusese identificată încă din timpul apelului. Fără vreun răspuns însă. Și vecinii și rudele acesteia au sunat-o insistent, în încercarea de a se asigura că este teafără. Pe autostradă au fost organizate filtre de amploare pentru a depista presupusele persoane implicate.

Abia după două ore, femeia a răspuns apelurilor. Intervenția a luat sfârșit în momentul în care aceasta a recunoscut că nu este vorba despre vreo agresiune și că a făcut o glumă. Pentru toate acestea, a primit o amendă de 2.000 de lei.

Apelul autorităților pentru cei care sună la 112 în „glumă”

Anual, în România sunt înregistrate peste o sută de mii de apeluri false sau abuzive la 112. Doar în 2024, au fost peste 160.000 de apeluri în care cetățeni au reclamat situații false sau abuzive.

Autoritățile atrag atenția că asemenea cazuri pun în pericol viața celor care au, într-adevăr, nevoie de ajutor. Iar în situații critice, în care chiar și câteva minute pot face diferența dintre viață și moarte, apelurile false nu fac decât să întârzie intervențiile reale.