A început modernizarea drumului de pământ dintre munți care te scapă de Valea Oltului și are legătură cu A1 Sibiu – Pitești

Publicat: 21 aug. 2025, 09:03, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
A început modernizarea drumului de pământ dintre munți care te scapă de Valea Oltului și are legătură cu A1 Sibiu – Pitești
Foto: Facebook CJ Vâlcea

Un drum județean extrem de important, care va oferi o alternativă la aglomerația de pe Valea Oltului (DN7), a intrat pe mâna constructorului. Austriecii de la Strabag au la dispoziție 35 de milioane de euro și trei ani pentru a moderniza „Drumul Loviștei“. Este vorba de DJ 703H care traversează zona montană a județului Vâlcea, de la Câineni până la limita cu județul Argeș. Artera va avea și un important rol de legătură alternativă între orașele Sibiu și Curtea de Argeș, pe lângă Autostrada A1 Sibiu – Pitești.

A început modernizarea drumului de pământ dintre munți care te scapă de Valea Oltului

Austriecii de la Strabag au început modernizarea drumului de pământ dintre munți care îi va scăpa pe șoferi de aglomerația de pe Valea Oltului. DJ 703H, cunoscut și ca „Drumul Loviștei“, are 31,3 km, pleacă de la limita cu județul Argeș, traversează localitățile Perișani, Titești, Boișoara și Câineni și ajunge până la intersecția cu DN7.

Președintele Consiliului Județean (CJ) Vâlcea, Constantin Rădulescu, a anunțat demararea lucrărilor de modernizare a drumului județean 703H – Drumul Loviștei.

„Zi importantă pentru Țara Loviștei și pentru județul Vâlcea. Am dat startul lucrărilor de modernizare a Drumului Loviștei – DJ 703 H, o investiție de circa 35 de milioane de euro. Este un moment pe care vâlcenii din această zonă l-au așteptat de zeci de ani, iar astăzi putem spune că modernizarea Drumului Loviștei a intrat efectiv în linie dreaptă. Prin proiect, vor fi modernizați cei 31,3 kilometri de drum, care pleacă de la limita cu județul Argeș, traversează localitățile Perișani, Titești, Boișoara și Câineni, până la intersecția cu DN 7“, a informat președintele CJ Vâlcea.

Potrivit acestuia, constructorul va începe lucrările de la limita cu județul Argeș, din zona Poiana – Perișani, una dintre zonele cele mai afectate de starea actuală a drumului, urmând ca acestea să continue și în celelalte localități.

Ce presupune proiectul de modernizare a Drumului Loviștei

Proiectul înseamnă nu doar asfalt nou, ci și reabilitarea a opt poduri și construirea a trei poduri noi aflate pe traseu, amenajarea drumurilor laterale, podețe de acces, rigole betonate și parcări.

În trei ani, vom avea acest drum modernizat de la un capăt la altul. Pe parcursul lucrărilor vom avea consultări periodice cu primarii din zonă, cărora le mulțumesc pentru buna colaborare. De acum înainte, vom fi împreună «diriginți de șantier» pentru ca acest proiect să devină realitate. Totodată, vom fi în permanentă legătură cu cei care lucrează la autostradă, pentru ca oamenii din Țara Loviștei să sufere cât mai puțin în tot acest timp. Știu că urmează o perioadă intensă, dar sunt convins că, odată finalizat, acest drum va deschide zona către turism și va crea noi perspective de dezvoltare pentru întreaga Țară a Loviștei“, a mai transmis Constantin Rădulescu.

Consiliul Județean Vâlcea a anunțat în decembrie 2024 că a semnat cu Strabag contractul pentru modernizarea Drumului Județean 703 H. Contractul de proiectare și execuție are o durată totală de 41 de luni, iar finanțarea este de la bugetul de stat, prin Programul «Anghel Saligny“.

„Drumul Loviștei“ traversează zona montană a județului Vâlcea, de la Câineni până la limita cu județul Argeș. Artera va avea și un important rol de legătură alternativă între orașele Sibiu și Curtea de Argeș, pe lângă autostrada A1 Sibiu – Pitești.

DJ 703H a fost preluat în administrarea Consiliului Județean Vâlcea în urmă cu 4 ani

DJ 703H a fost preluat în administrarea Consiliului Județean Vâlcea în urmă cu 4 ani, are traseul paralel cu DN7 și este o variantă viabilă pentru șoferi deoarece împreună cu celelalte drumuri județene (unele dintre ele reabilitate sau în curs de reabilitare) oferă posibilitatea ocolirii zonei dintre Câineni și Călimănești.

„Necesitatea refacerii structurii rutiere a drumului județean în vederea asigurării unui confort optim în trafic nu este un moft ci o realitate cu care ne-am confruntat aproape fiecare dintre noi, având în vedere că este o variantă pentru ocolirea aglomerației de pe DN7ׅ“, a spus și prefectul județului Vâlcea, Mihai Oprea.

DN7 (Râmnicu Vâlcea – Sibiu) este una dintre cele mai importante artere rutiere din România, care asigură traversarea lanțului carpatic la cea mai joasă cotă. Este un drum foarte circulat, aglomerat și uneori blocat fiindcă nu este o altă variantă apropiată de ocolire a Văii Oltului. După construirea autostrăzii Sibiu – Pitești, circulația pe DN 7 va fi, cel mai probabil, decongestionată, dar nu complet eliminată. Autostrada va prelua o mare parte din traficul de tranzit, însă DN7 va continua să fie folosit pentru accesul local și pentru conexiunile cu localitățile de pe traseu.

În acest context, DJ 703H va rămâne un drum important de legătură locală și regională anticipându-se ca unele porțiuni să fie utilizate ca rute de acces către autostradă, în special pentru localitățile din proximitate.