Interes uriaș pentru șefia Romsilva: 17 candidați au trecut de etapa de validare

Publicat: 22 aug. 2025, 14:16, de Anamaria Ionel, în ACTUALITATE , ? cititori
Interes uriaș pentru șefia Romsilva: 17 candidați au trecut de etapa de validare

Selecția pentru conducerea interimară a Romsilva intră în linie dreaptă: 17 candidați au trecut de etapa de validare și au susținut interviurile, iar decizia finală va fi precedată de o dezbatere publică organizată luni de Ministerul Mediului.

Ministerul organizează dezbatere publică

25 de candidaţi s-au înscris pentru funcţia de director general interimar al Regiei Naţionale a Pădurilor (RNP) – Romsilva, însă doar 17 au fost validaţi şi au susţinut interviuri pe parcursul a două zile, a transmis Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), într-o postare publicată, vineri, pe pagina de socializare a instituţiei.

În acest context, ministerul de resort anunţă că va organiza, luni, 25 august, de la 10:00, o dezbatere publică alături de reprezentanţii societăţii civile, în cadrul procesului de selecţie a directorului general interimar al Regiei, scrie Agerpres.

În prezenţa ministrei Diana Buzoianu, membrii Consiliului de Administraţie vor asculta aşteptările societăţii civile privind viitorul director general interimar al Romsilva, înainte de a lua decizia finală.

Ce trebuie să ştie viitorul şef al Romsilva

Consiliul de Administraţie al Romsilva a demarat, pe data de 11 august, anul curent, procedura pentru numirea unui director general provizoriu. Acesta va avea un mandat de maximum cinci luni, iar dosarele de candidatură s-au putut depune până pe 18 august.

Citeşte şi: Fostul director al Romsilva, candidatul controversat la șefia regiei. Cum s-au acordat ilegal sute de mii de euro în bonusuri

Conform anunţului oficial, candidaţii trebuie să demonstreze competenţe solide în:

  • management strategic şi operaţional;
  • guvernanţă corporativă şi conformitate cu legislaţia specifică;
  • administrarea resurselor forestiere şi/sau a domeniilor conexe;
  • planificare şi gestionare a resurselor umane şi financiare;
  • comunicare instituţională şi relaţii cu partenerii interni şi externi.

De asemenea, trebuie să fie îndeplinite criteriile prevăzute de lege pentru exercitarea funcţiei. Asta înseamnă:

  • să nu existe incompatibilitate sau conflict de interese
  • să fie prezentate documente care să ateste studiile, experienţa şi reputaţia profesională