Shein se ia la trântă cu sancţiunile impuse de SUA şi UE. Deschide magazine fizice
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/07/moldovainvest-Shein.png)
Sătul de sancțiuni și tarifele suplimentare impuse de UE și SUA, gigantul chinez al modei Shein schimbă strategia și trece în offline. Brandul, cunoscut până acum pentru succesul său online, va deschide primele magazine fizice permanente în Europa, Franța fiind aleasă drept locația pilot pentru această mișcare strategică.
Companie devenită cunoscută pentru hainele la prețuri reduse
Compania chineză Shein a declarat joi pentru BBC că „influenta piață globală de modă” a Franței a fost o „alegere naturală” ca platformă de testare a firmei pentru magazinele fizice. Marca de modă a devenit cunoscută mai ales pentru hainele sale la prețuri reduse, dar a atras critici din cauza impactului său asupra mediului și a condițiilor de muncă.
Compania a deschis anterior magazine temporare în orașe precum Madrid și Paris, dar nu a operat niciodată un magazin fizic permanent.
Noile magazine sunt deschise printr-un parteneriat cu grupul imobiliar de retail Societe des Grands Magasins (SGM). Compania franceză administrează magazinele universale BHV Marais și Galeries Lafayette, care vor găzdui ceea ce Shein numește magazine „shop-in-shop”.
200 de noi locuri de muncă
Reprezentanții Shein au declarat că magazinele vor crea aproximativ 200 de locuri de muncă în Franța, adăugând că această colaborare vizează revitalizarea centrelor orașelor și a magazinelor universale din țară.
„Alegând Franța ca loc pentru testarea comerțului fizic cu amănuntul, Shein își propune să aducă beneficii clienților francezi și sectorului de retail în general”, a declarat firma.
Shein, care livrează în peste 150 de țări, a operat în principal online prin intermediul site-ului web și al aplicației sale.
Fondată în China în 2008 și cu sediul central în Singapore, marca Shein a fost criticată pentru producția sa de articole de modă rapidă. Modelul de afaceri produce rapid haine ieftine, bazate pe cele mai noi stiluri, dar a fost criticată pentru impactul său asupra mediului.
Comisia Europeană vrea să impună taxe
Uniunea Europeană intenționează să introducă o taxă de doi euro pentru coletele mici care intră în blocul comunitar. Datele oficiale arată că anul trecut aproximativ 4,6 miliarde de colete de valoare mică au intrat în blocul comunitar, de două ori mai multe decât în anul anterioar, iar multe dintre acestea nu erau conforme cu legislația europeană. Asta ridică îngrijorări și cu privire la produsele dăunătoare care intră în spațiul comunitar, la concurența neloială pentru vânzătorii europeni care respectă reglementările și la impactul transportului acestor colete asupra mediului.
Statele Unite au luat deja măsuri pentru a rezolva această problemă. La începutul lunii mai, președintele american Donald Trump a eliminat scutirea de taxe vamale de care beneficiau coletele cu o valoare mai mică de 800 de dolari provenite din China și Hong Kong. În același timp, a impus o taxă vamală de 90 la sută, care ulterior a fost redusă la 30 la sută, ca parte a detensionării relațiilor comerciale cu China. Iar efectele s-au văzut imediat.
Numărul de utilizatori activi ai Temu din Statele Unite a scăzut cu 51 la sută în iunie, comparativ cu luna anterioară, la 40,2 milioane, potrivit datelor firmei de cercetare de piață Sensor Tower. A scăzut, de asemenea, și numărul americanilor care utilizează aplicația Shein, dar nu la fel de drastic.
Retailerul de modă a înregistrat un declin de 12 la sută a utilizatorilor activi, la 41,4 milioane.
În 2024, exporturile chineze de pachete cu valoare redusă trimise direct consumatorilor din toată lumea s-au ridicat la 240 miliarde dolari, ceea ce reprezintă 7% din vânzările totale în străinătate și 1,3 % din PIB.