L’Oréal intră în casa Gucci: tranzacție de 4 miliarde care zdruncină industria luxului

Publicat: 20 oct. 2025, 11:57, de Anamaria Ionel, în Internațional , ? cititori
L’Oréal intră în casa Gucci: tranzacție de 4 miliarde care zdruncină industria luxului
L’Oréal intră în casa Gucci: tranzacție de 4 miliarde care zdruncină industria luxului. Sursa foto: stirileprotv.ro

Un nou val de mișcări strategice zguduie industria globală a luxului. Grupul francez Kering, proprietarul brandului Gucci, este pe punctul de a-și vinde divizia de produse cosmetice către gigantul L’Oréal, potrivit unor surse citate de Reuters. Tranzacția, evaluată la aproximativ 4 miliarde de dolari, ar putea redesena raportul de forțe din sectorul produselor de lux și de beauty.

Acordul ar urma să includă brandul de parfumuri de nișă Creed – cumpărat de Kering în urmă cu doar un an – și drepturile de dezvoltare a produselor cosmetice pentru mărcile de modă Bottega Veneta, Balenciaga și Alexander McQueen, potrivit The Wall Street Journal, prima publicație care a anunțat negocierile.

O schimbare de direcție pentru Kering

Pentru Kering, tranzacția marchează o reconfigurare majoră a strategiei. Grupul, controlat de familia Pinault, a creat divizia Kering Beauté în 2023, odată cu achiziția Creed pentru 3,5 miliarde de euro în numerar. Mișcarea a fost atunci privită ca o încercare de a concura direct cu rivalii săi, în special LVMH, care deține branduri puternice în segmentul parfumurilor și cosmeticelor.

Citeşte şi: Dezvăluiri: Ce putem afla după 27 de ani de la un asasinat în sânul familiei Gucci

Totuși, noul CEO al companiei, Luca De Meo, instalat în funcție în septembrie, pare să fi ales o altă direcție: reducerea datoriilor și consolidarea poziției financiare. Cu o datorie netă de 9,5 miliarde de euro, De Meo vizează restabilirea încrederii investitorilor, afectată de scăderile de vânzări ale mărcii emblematice Gucci, în special pe piața din China.

O mutare strategică și pentru L’Oréal

Pentru L’Oréal, cea mai mare companie de cosmetice din lume, achiziția ar reprezenta o consolidare a poziției sale în segmentul produselor de lux. Grupul francez a fost menționat recent și ca posibil cumpărător al unei participații minoritare în Armani Group, potrivit unui alt raport Reuters.

Prin integrarea brandurilor de lux deținute de Kering, L’Oréal și-ar putea întări portofoliul premium, alături de nume deja consacrate precum Lancôme, Yves Saint Laurent Beauty sau Giorgio Armani Beauty.

De la anunțarea numirii lui De Meo, acțiunile Kering au crescut cu aproape 60%, un semn că investitorii salută planurile sale de restructurare și repoziționare. Dacă tranzacția cu L’Oréal se concretizează, aceasta ar putea marca una dintre cele mai importante mișcări din industria luxului din ultimii ani, redefinind granițele dintre modă și frumusețe.

Gucci: simbolul italian al luxului și al inovației

Fondat în 1921 la Florența de către Guccio Gucci, brandul italian și-a început drumul prin confecționarea de articole din piele de calitate superioară, inspirate de călătoriile și experiențele fondatorului în hotelurile de lux din Europa. În scurt timp, Gucci a devenit sinonim cu rafinamentul și eleganța, impunându-se pe piața internațională a luxului.

De-a lungul decadelor, casa de modă a introdus elemente iconice care au devenit parte a identității sale, precum emblema dublu G, sandalele cu curea verde-roșu-verde și geanta Bamboo, recunoscute în întreaga lume. Brandul a știut să combine tradiția meșteșugului italian cu inovația în design, menținându-și relevanța în fața noilor generații de consumatori.

În prezent, Gucci face parte din grupul francez Kering și a diversificat portofoliul, incluzând haine, accesorii, parfumuri și produse cosmetice. Sub conducerea directorilor creativi succesivi, brandul a reușit să îmbine luxul clasic cu cultura pop și streetwear-ul, atrăgând atenția tinerilor și consolidându-și poziția pe piețele internaționale, în special în China și SUA.