Sute de mii de români au primit sprijin pentru plata facturilor la energie. Cum poți beneficia de tichete

Publicat: 28 oct. 2025, 15:39, de Anamaria Ionel, în Energie , ? cititori
Sute de mii de români au primit sprijin pentru plata facturilor la energie. Cum poți beneficia de tichete
Sute de mii de români au primit sprijin pentru plata facturilor la energie. Cum poți beneficia de tichete. sursa foto: Observatornews.ro

Pentru sute de mii de români, plata facturilor de energie electrică pentru luna septembrie este mai ușor de suportat. Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) a efectuat o nouă tranșă de plăți în cadrul programului de sprijin pentru consumatorii vulnerabili, peste 628.000 de beneficiari primind banii necesari.

Ajutor important pentru persoanele vulnerabile

Suma totală transferată în această etapă depășește 34 de milioane de lei, fonduri ce pot fi utilizate pentru achitarea consumului de energie electrică.

Ministrul Muncii, Petre Florin Manole, a subliniat într-un mesaj publicat pe Facebook importanța acestui ajutor,

„Este un ajutor important pentru familiile și persoanele vulnerabile, care se confruntă cu cheltuieli tot mai mari și pentru care fiecare leu contează. Este nevoie să afle cât mai mulți potențiali beneficiari. Cei care îndeplinesc condițiile pot aplica în continuare pentru tichetul de energie, fie online, fie direct la oficiile poștale”, a transmis acesta.

Cum se pot folosi banii

ANPIS a precizat că beneficiarii care au primit sumele în conturile de mandat pot merge la oficiile poștale cu factura emisă de furnizorul de energie, urmând ca plata să fie efectuată direct din banii virați de instituție.

O precizare importantă este că la momentul achitării facturii nu este necesară prezentarea tichetului, ci doar a facturii de energie electrică.

Citeşte şi:  Ministrul Muncii explică pașii pentru obținerea tichetelor de energie în 2025. Tutorial online pentru beneficiari

Programul a debutat în septembrie 2025, când ANPIS a efectuat prima plată. De atunci și până acum, instituția a transferat în total peste 93 de milioane de lei, sume destinate sprijinirii a aproximativ 632.000 de persoane.

Ajutorul financiar se acordă până la 31 martie 2026, ceea ce înseamnă că beneficiarii pot depune cereri pentru tichetele de energie în orice moment al perioadei de desfășurare a programului.

Cine poate beneficia de sprijin

Tichetele pentru energie au o valoare de 50 de lei pe lună și pot fi folosite exclusiv pentru plata facturilor de energie electrică. Măsura vizează în special familiile și persoanele vulnerabile, care se confruntă cu dificultăți financiare în contextul creșterii costurilor la utilități.

Potrivit ANPIS, cererile pentru obținerea tichetului de energie pot fi depuse online, prin platforma EPIDS. Persoanele care nu au acces la internet pot depune cererile în scris la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale, începând din data de 28 august 2025.

De acest sprijin financiar pot beneficia:

• persoanele singure cu venit net lunar de până la 1.940 lei;

• familiile cu venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.

Ce trebuie să faci pentru a obţine tichete pentru plata facturilor la energie

Beneficiarii venitului minim de incluziune sunt introduși automat în sistem, nefiind necesară o cerere. Solicitanții trebuie să aibă domiciliul în România sau să poată dovedi că locuiesc legal în țară.

Cererile pentru acordarea tichetelor de energie se depun o singură dată. Banii nu se dau în numerar și nu se virează în cont bancar. Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de energie. Plata consumului de energie electrică se face direct la oficiile poștale, unde cetățeanul trebuie să prezinte factura și un act de identitate.

Tichetul de energie poate fi utilizat în termen de 12 luni de la ultima încărcare, iar soldul poate fi folosit oricând până la data de 31 martie 2026. În cazul în care beneficiarul acestui drept își schimbă adresa sau componența familiei se modifică, este necesară depunerea unei noi cereri în aplicația EPIDS sau la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale.

Pentru informații suplimentare și asistență, cetățenii au la dispoziție numărul de Call-center 021.93.09 al Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială sau adresa de e-mail [email protected].